10-11-2015, 01:38 PM
(10-11-2015, 12:44 PM)baun Skrev: Kim, jeg har tænkt en del over hvilke sko du bør have når du bruger det ur. jeg plejer jo at sige svømmefødder eller idet mindste gummistøvler til dykkerure, men et Retro ur, som grundlæggende blev født i 1957 - hvem gik med disse dykkerure dengang og hvad havde de på fødderne, når de ikke dykkede. Gode kraftige sorte eller brune lædersko, med lædersåler, vil jeg mene. Har du sådan nogen?Diving computers did not exist at this time.Hobby divers military divers and people who needed a watch for hard use bought them,and of course a lot of people who just liked the design.The reputation of the Sub was built mostly by its use by British forces,some of us where issued with them.Just like Panerai reputation was built on use by Italian military frogmen.But i would guess that world wide the Seiko divers were in reality the most popular dive watches.We really did not worry a fuck,about what we wore with them
Men egentlig mest interessant. Hvem købte disse ure dengang? Var det militærfolk, ingeniører, officerer på skibe - marinen - eller? jeg kan ikke forestille mig en bankmand, advokat eller revisor med sådan et ur - de købte Constellations
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)