07-11-2015, 07:37 PM
Jeg håber bare at billederne viser at der ikke er nogen "smutvej" til at producere high-end ure og den eneste vej er solidt håndværk og tid. Man kan ikke opnå high-end finish maskinelt, og så ryger prisen bare i vejret. Skrev Mads. (Jeg har ikke fundet ud af hvordan man citerer herinde :-(
Men burde man ikke sige:
Jeg håber bare at billederne viser at der ikke er nogen "smutvej" til at producere high-end ure og den eneste vej er solidt håndværk og tid. Man kan endnu ikke opnå high-end finish maskinelt, og så ryger prisen bare i vejret.
For mon ikke det kommer. Når der satses stort nok på at designe et værk, hvor der er medtænkt fra starten, at hver eneste del skal laves så maskinel finishering i topklasse er mulig, kommer det vel. Jeg gætter på at Rolex, Swatch Group eller Seiko har størrelsen i omsætning af luksus ure til at gøre dette.
Men burde man ikke sige:
Jeg håber bare at billederne viser at der ikke er nogen "smutvej" til at producere high-end ure og den eneste vej er solidt håndværk og tid. Man kan endnu ikke opnå high-end finish maskinelt, og så ryger prisen bare i vejret.
For mon ikke det kommer. Når der satses stort nok på at designe et værk, hvor der er medtænkt fra starten, at hver eneste del skal laves så maskinel finishering i topklasse er mulig, kommer det vel. Jeg gætter på at Rolex, Swatch Group eller Seiko har størrelsen i omsætning af luksus ure til at gøre dette.
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)