Debate on what it takes to make a high end watch.
(07-11-2015, 04:15 PM)baun Skrev: Jeg ser faktisk intet i de artikler du linker til Jacob, som modsiger der Mads siger. Kunne du trække et par eksempler frem? Måske har jeg skimmet for hurtigt.

Seiko gør det godt. Der er der mange der gør. Rolex, Omega, IWC for lige at trække nogen frem som laver top kvalitet til - når man taler luksusure - fornuftige priser.

Jacob, hvor i Seikos produktion mener du "High End" begrebet starter om man så må sige? Er de billigste GS High End og er Rolex så også eller.

I min optik flyder det lidt sammen og jeg er ikke istand til at opdele i medium og high end uden at blande subjektive værdier ind i billedet
I do not think many international watch experts would put any Patek or Lange in the same bracket as a Seiko credor os Philippe Dufour regarding finish.We are talking about two different types of watches here Per.The ultimate in finish is what these type of watches try to achieve.Patek and Lange are good for factory mass produced watches.But to try to compare them with a Dufour or Credor is just crazy in my opinion.And by the way i think Mads was talking about Grand Seiko.

(07-11-2015, 04:37 PM)baun Skrev: Jacob du er inde på processen, som jo netop var pillet ud af "evalueringen" og helt ærligt, hvis det ikke er at se på slutproduktet er jeg, som sagt lidt ligeglad med om polering er foretaget med en fjer fra en kongeørn eller en polerklud.

Jeg troede du mente at der var uenighed om at GS er på linje med fx Roles som Mad beskriver.

Hvis man skal have process, historie, image, brand value og andre mere følessesbetonede værdier med bliver det et helt andet billede, tror jeg. Der kommer ingen vist på linje med Rolex til prisen. Intet andet ur signalerer mere luksusur for 50 K end et Rolex, målt efter almindelig anderkendte måder - spørger en bred forbrugergruppe.
The finish on a Seiko GS is in a much much higher class than any Rolex.And you can take that to the bank Per.Most would say that that modern Omega Calibers have a better finishing degree compaired to Rolex.Calibers made by Rolex have never been famous for there finish.But they are famous for strength and reliability.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Debate on what it takes to make a high end watch. - af Bjørn H. - 07-11-2015, 01:53 PM
RE: Debate on what it takes to make a high end watch. - af willy - 07-11-2015, 04:47 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)