Debate on what it takes to make a high end watch.
Bravo Mads. Det er til at forstå, selv for folk, som mig, der ikke har nogen særlig indsigt i håndværksmæssig kvalitet ved forarbejdning af metal mv.

Jeg er langt henad vejen helt enig - især med at det er relativt ligegyldigt hvordan den extrem høje finish er opnået i forhold til resultatet. Om en given del har fået utrolig høj finish fordi det er designet så maskiner og automatisk polering kan give resultatet eller der har siddet en gammel mand på et bjerg i Japan eller Schweiz og poleret med vingefjeren fra en kongeørn er mig ligegyldigt. Men har man designet delene så kun håndarbejde kan bibringe høj finish, må man jo gøre dette. Jeg vil dog tro at man bliver bedre og bedre til at designe nye værker så finish kan blive også ultrahøj uden håndarbejde. Eller?

Der hvor jeg gerne ser håndarbejde, er når der tilføres "kunst". Fantastiske graveringer, som udtrykker personlighed og gør hver ur unikt. Visse af fx Svend Andersens meget personlige ure osv.

Jeg ved ikke om man kan kalde det ultra High End, hvis man tager et High End ur og tilføjer kunst, der gør uret unikt, men det ville tælle for mig.
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Debate on what it takes to make a high end watch. - af baun - 07-11-2015, 01:22 PM
RE: Debate on what it takes to make a high end watch. - af Bjørn H. - 07-11-2015, 01:53 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)