Spørgeskema - SmartWatches
(19-10-2015, 01:28 PM)jk Skrev: Du kan meget vel have ret. Det tyder spørgsmålet om holdningen til et evt. Rolex smartwatch også på.
IMHO vil high-end urene (PP, VC, AP, ALS m.fl.) blive langt mindre ramt af de nye urtyper end ure i de billigere segmenter.
JK

Helt enig her. High-end urene udfører i mine øjne et helt andet job end 'almindelige' ure. High-end er stadig om mekanikken, forarbejdningen, finish, det følelsesmæssige (brand, historie) mv. mens 'almindelige' ures job er at vise tiden. De bliver simpelthen hyret af forbrugeren til at lave forskellige ting/opfylde to forskellige behov - der er selvfølgelig overlap, men i meget grove træk mener jeg godt man kan dele ure i disse to grupper.

Om der så over tid også bliver pres på high-end urene er da ikke umuligt. Hvis smart watches begynder at være reelt uundværlige (betaling, adgang til bygninger, rejse, notifikationer, helbredsdata og tusind ting vi ikke har set endnu), så kan det da godt være at mange vil begynde at kigge på hvad der skal 'vinde' pladsen på håndledet.

Men hvis jeg var ligeglad med mekanik og alt det andet, så ville jeg kigge på dels 'almindelige' ure og dels på smart watches for derefter at overveje kraftigt hvad der skulle vinde pladsen på armen. Og hvis smart watch produktet tilbød en masse funktionalitet, ikke så helt håbløst ud, havde mulighed for at skifte udseende (f.eks. remme) og måske havde koblet sig på andre brands/luksusmærker, så ville det nok være et smart watch, der endte med at vinde kampen om håndledet.

At jeg selv er splittet på dette område betyder også at jeg går med et Apple Watch på den ene arm og et finere mekanisk ur på den anden...og med lange ærmer for at slippe for undrende blikke...haha.

Claus

Svar

Beskeder i denne tråd
Spørgeskema - SmartWatches - af Adam K - 19-10-2015, 12:11 PM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af pbr - 19-10-2015, 12:20 PM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af gmt-geek - 19-10-2015, 12:26 PM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af jk - 19-10-2015, 12:43 PM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af gmt-geek - 19-10-2015, 12:55 PM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af gufle - 21-10-2015, 09:27 AM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af gmt-geek - 21-10-2015, 09:38 AM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af jk - 19-10-2015, 01:28 PM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af cfnissen - 19-10-2015, 03:04 PM
RE: Spørgeskema - SmartWatches - af cfnissen - 19-10-2015, 02:31 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)