Hvilken GMT/GMT II er den "rigtige"?
Citat:Det sidste som Palle (Clubman) nævner om timeviseren er efter min mening særdeles vigtigt. På 16710/60 (og senere) trækker man kronen ud til første hak, og så kan man stille den normale 12h-viser uafhægigt af minut og 24h-viseren; på de tidligere modeller er 12h- og 24h- viseren bundet sammen. Så hvis du forventer rent faktisk at skulle anvende GMT funktionen skal du afgjort gå efter en 16710/60 eller nyere; det er dem, der hedder GMT Master II.

Ref. 1675 - altså ikke en GMT Master II men GMT Master - fungerer upåklageligt med sin GMT funktion ! Man justerer den 24h lynette så man kan læse den anden tidszone derfra... Meget nemt og hurtigt at justere. Efter at jeg fik nye pakninger og glas tager jeg nemmere det end det nyere 16710 D-serie fra 2005 med på turen.
Men at være helt ærligt, jeg har indtil nu ikke været på en rejse hvor jeg ikke automatisk kunne reducere eller tilføje det nødvendige antal af timer fra eller til til den lokale tid. Altså, legetøj - i hvert fald for mig. Men et herligt et, absolut indrømmet !

Det absolut "rigtige GMT/GMT II" skal have det blå-røde lynetteindlæg, uret blev i hine tider - dvs. i 1954 - designet at have. Samarbejde med Pan American World Airlines er ofte nævnt for grunden for farverne men Pan Am´s logo er blå-hvid...
Årsagen til farverne er mest sandsynligt farverne man brugte i luftpost kuverter.
Det er vist unødvendigt at sige at lynette indlægets farve har absolut ingen praktisk betydning. De senere introducerede valgmuligheder, helt sort eller sort-rød er for mig bare ikke korrekte.

İmage

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Hvilken GMT/GMT II er den "rigtige"? - af TioMalo - 17-10-2015, 04:19 PM
RE: Hvilken GMT/GMT II er den "rigtige"? - af SEK - 19-10-2015, 04:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)