17-10-2015, 02:13 AM
(17-10-2015, 12:01 AM)P.N. Skrev: Jeg kan forstå at du også føler dig afhængig af autoriserede forhandlere, kan du forklare mig hvorfor. Er det ikke et spørgsmål om at finde en urmager der sætter faglighed i højsædet, det kræver da ikke en udvidet kædestrammer-eksamen at servicere et Omega ur. I de 25 år jeg havde forretning havde jeg ikke problemer med at skaffe originale reservedele til hverken Rolex, Breitling eller andre high tec mærker og det har jeg stadigvæk ikke.
P.N.
mjaa - så har du misforstået mig. Ikke et af mine ure har fået autoriseret service, og det er jo netop det jeg gerne så kunne fortsætte (i al evighed). At kunden selv kan vælge hvem der skal foretage service er så absolut et plus, men baseret på læsning af andre tråde på internettet fik jeg umiddelbart den opfattelse at dette valg kunne blive begrænset af Swatch-Groups nye politik. Der er vel en grund til at andre uafhængige urmagere råber vagt i gevær. At du har en anden og erfaringsbunden opfattelse af problemets størrelse er som tidligere skrevet jo kun positivt. Taberne bliver altså ikke "os" nørder men nok dem der tager AD's svar for gode vare og ikke lige checker med "os".

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)