26-09-2015, 05:03 PM
(25-09-2015, 09:08 PM)cfnissen Skrev: Hej Brauer,Nej jeg mener at visere i min verden skal pege på det givne indeks,og ikke overlappe som de fleste (alle) synlige visere her gør...
Hvis du spørger til uret i det første billede, så er den ene viser en sekundviser og den går hele vejen ud, så de kan vise hvor præcise deres 'dead seconds' fungerer (er mit gæt). Den anden lange viser er til stopuret, hvor denne viser kører 'flydende' som et klassisk mekanisk ur.
På det næste billede er der to bølgede visere - det er power reserve for hver af de to 'barrels', som værket består af.
Jeg glemte også at nævne, at de går meget op i store power-reserves - op til 90 timer - OG at denne power leveres jævnt over de 90 timer. I en af modellerne (kan ikke huske hvilken en af dem) giver det sig udslag i at så længe power er jævn, så kører sekundviseren som 'dead seconds'. Når power begynder at være ujævn, så skifter den til at køre som en normal mekanisk sekundviser indtil der ikke er mere power på uret....hvis jeg forstod det rigtigt. Rimeligt cool detaljer.
Claus
Her flot illustreret efter bedste mobil-paint evner

Se de små røde streger jeg har sat, der mener jeg at visere skal stoppe, lige 0,01mm fra kanten til indeks
Bevares det er da flotte ure, men de visere ville irritere mig grænseløst

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)