Breitling Chronospace Automatic
For nogle uger siden var jeg hos Halse i Horsens for at kigge lidt ure med fingrene. Jeg var hjemmefra meget betaget af Navitimer 01 i 46mm med blå skive. Da jeg prøvede uret på armen, var det da også super smukt og lækkert. Det fangede mig dog ikke helt, så da uret blev stillet tilbage i montren, gled mine øjne hen mod den automatiske Chronospace model med den store 12-markering og de 8 firkantede markeringer i over størrelse. Det skulle da lige prøves på armen, når nu turen havde været så lang. Ret hurtigt blev jeg vild med uret, så jeg tog det hurtigt af igen, og Peter satte det igen tilbage i montren. I de forgangne uger har Breitling Chronospace Automatic så spøgt i mit indre, og når det er sådan, så SKAL der jo gøres noget ved sagen! Og det blev der i dag, hvor turen igen gik til Horsens – denne gang for at købe uret med hjem.

İmage

Uret er en kontrast til min helt blankpolerede GMT i 47mm. Dette ur har en overfalde holdt i smukt satineret stål, hvor kun glas holde ringen er blank. Urets sider er også blanke, og dermed får man en super smuk chancerende helhed. Urkassen er smuk afsluttet med skruebagkasse og flotte nedadgående horn. Behageligt og en æstetisk nydelse!

İmage

Uret er smækfyldt med flotte detaljer, og ikke mindst skiven er et lille kunstværk at betragte: Markeringer, subdials, kraftige visere, slide ruler og stort logo. Det hele kunne synes voldsomt, men jeg mener, at Breitling i modellen har fået forenet det hele til en moderne, helhed, som stadig har et hint tilbage til Navitimer rødderne. Lynettens form, rifler og smukke satinering giver også noget nyt og dog funktionelt til modellen, finder jeg. 

İmage

Uret er med sine 200 meters vandtæthed, safirglas og chrono samt datofunktion en praktisk klokke. Med det godt gennemprøvede ETA 7753 værk tikkende inden i, har man et robust og pålideligt værk til helheden. For at få tricompax layoutet må man sige farvel til quickset dato funktionen fra 7750 værket, men når nu det ikke kan være anderledes, så må det jo være sådan. 

İmage

På en måde har jeg måttet erkende, at jeg med modellen skatter det nostalgiske. Særligt de smukke pushers er jeg vild med – ikke mindst den traditionelle form på dem. Men også den helt almindelige gode lange riflede skruekrone og de smukt facet slebne horn med en lille overgang op på selve hornet, er detalje elementer, jeg synes virkelig godt om. Samtidig er uret også voldsomt på en måde, som jeg holder af. Især de store visere, der gør uret super let aflæseligt, og de store firkantede markeringer, bidrager til dette, men det gør også det kraftigt applicerede lume lag. Det gamle og det nye er dermed et mix af noget, der er helt sit eget, og samtidig har det et tydeligt Breitling DNA. Det rammer mig rigtig meget - på den helt gode måde!

46mm i diameter og 16mm i højden er urets mål. Jeg finder uret super behageligt på armen, og jeg nyder det konstant - uden helt at se hvad klokken egentlig er...

İmage

Alt i alt var det igen en stor fornøjelse at handle ur hos Peter og Poul Halse i Horsens. Top professionel og venlig betjening, og et ur på armen, som giver mig et stort smil på læben. TAK til alle i butikken for den gode oplevelse!

De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Breitling Chronospace Automatic - af Joepete - 18-09-2015, 01:01 PM
RE: Breitling Chronospace Automatic - af John - 18-09-2015, 01:42 PM
RE: Breitling Chronospace Automatic - af Joepete - 19-09-2015, 08:11 PM
Breitling Chronospace Automatic - af HG - 19-09-2015, 08:27 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)