17-08-2015, 12:58 PM
(17-08-2015, 10:12 AM)baun Skrev: Ja Jon - fine ure men en lidt anden kategori end jeg taler om.
Jeg taler jo netop ikke tool ure, men hverdags ure - eller dressure om du vil. Langt de fleste af dem der er på din liste er jo ubehagelig store at gå rundt med for lille mig :-) - jeg har prøvet men gider ikke. De bliver simpelthen ikke brugt. Ideel størrelse er 35-39 mm og vægt under 60 g med læder og 100 g med lænke.
Men hvis du nu skulle give input til mig - ikke dig - i den kategori jeg taler om hvad så?
vh baun
Hej Per
Jeg svarede selvfølgelig for mig selv da det var sådan at jeg forstod nedenstående....
(17-08-2015, 09:39 AM)baun Skrev: Hvis nu man skulle eje og bruge ure den slags, som samtidig ville være den værdigste repræsentant inden for typen fra netop den producent, hvilke ure skulle så på listen? Jeg kan godt starte, men der må være andre bud også
Diskussionen vedr. dress versus tool versus hverdags ure brug er der ingen af os to der gider længere...
iøvrigt så synes jeg da at jeg har holdt mig ret godt indenfor en tålelig størrelse?
Min liste er alt ml. 36mm - > 40mm med en enkelt lille afstikker i Speedy Pro - men den kan vi da også godt holde på 39/40mm ved at det skal være en tidlig udgave i den "lille" kasse!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)