15-08-2015, 09:10 AM
(31-07-2015, 08:31 PM)TioMalo Skrev: Uret virker helt OK - billigt og sobert. Meeen... Miyota værket gør uret, for mig i hvert fald, uspiseligt.
Sjovt nok siden jeg har absolut respekt for den japanske urindustri og værdsætter dens basale sportsur så som MM300, Pingo, SKX007 og mange mere meget højt og ejer vist fem japsere for tiden. Måske er det den der "Fastelavnsris-afdeling" (som Mads Gjødesen kalder dem = frygtelige rådet og farvefult designede sportsure med alt for mange funktioner) med at blokere for mig når jeg ser en vestlig produktion af (micromærke-) ure som tikker med en - f. eks. - Miyota i maven.
For producenten har værket med penge at gøre, men et billigt schweizerværk ville ikke øge prisen drastisk. Eller måske en mulighed for at kunne vælge uret med enten japser eller schweizerværk - deres produktionstale er jo rimelig lave.
Jeg ved at mange andre har det på samme måde...
Men selve uret er OK, ligeledes prisen.
Og - skid eller skyd huller i det jeg mener og bestil dog ét hvis du kan lide uret.
Mvh. John
Hej John, jeg tror du skal læse lidt op på Miyota 9015 værket inden du kommer med de udtalelser. Det er et relativt nyudviklet værk meget lig 2824-2, og er på mange måder sammenligneligt. Jeg har haft værket i to ure nu, og det kører upåklageligt og smooth.
Desuden har ETA siden 2012 haft stoppet for videresalg til ikke-schweiziske 3. parter, hvilket mere eller mindre har tvunget mikromærkerne i armene på bl.a. Miyota. Så det er ikke, som du påstår, bare et spørgsmål om pris, men nærmere om tilgængelighed.
Jeg havde den første generation af OMX med sort skive og børstet stålkasse. Absolut et lækkert og anbefalelsesværdigt ur som utroligt nok ikke koster mere end det gør. Jeg solgte det for et halvt års tid siden til dels for at finansiere mit SMPc (ja dét rakte jo ikke langt), men også for at gøre plads i urkassen.
Nogle gange savner jeg det!
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)