Leder efter billig Speedmaster
(23-07-2015, 11:08 AM)TioMalo Skrev: Fantastisk gennemgang af de mest gængse modeller af Speedo - tak igen, Torben.

Når en - tilsyneladende - rookie spørger for hjælp for at finde en billig Speedmaster, (hesalit / safir ikke afgørende og skal ikke være reducet) er banen kridtet for en "Moonwatch" / "Måneur". Dvs. ikke så meget tvivl om modellen.

Om alle de spøjse afarter går du Torben nok med den IMHO allerflotteste; Speedmaster 125, cal. 1041.

Mange af de uindviede bliver lidt fjerne i blikket når man viser dem alle de her videreudviklinger. Den ikonisk status Speedoen har er tilknyttet til "Måneuret". Dog skader en smule folkeoplysning aldrig Icon_blink

Mvh. John
Ja OK! - Jeg havde godt en fornemmelse af, at Lennie uudtalt refererede til "Måneuret" Icon_e_confused
Tak for komplimenten om min Speedmaster 125, der er et "bøvlet" ur at bære.

Det er af samme grund, at de 2.000 fremstillede eksemplarer af "125" hyppigt ses til salg, og ofte til moderate priser, fsv. man betragter 16K som moderat.
Ligeledes af samme grund solgte jeg mit oprindelige eksemplar - Men men men.
Jeg kom til at savne det manifeste og "buldrende" ur, hvorefter en genanskaffelse fandt sted.

Ved den tredie test af NASA's ur, diskede Omega i øvrigt op med 125'eren, Speedsonic og det klassiske "Moon watch" - klassikeren vandt atter.

İmage
Af måne årsags sammenhængen lige et billede fra OmegaMania af det flotte ur, der faktisk er så bøvlet at bære, at man virkeligt skal "ville det".

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Leder efter billig Speedmaster - af lennie - 22-07-2015, 11:57 PM
RE: Leder efter billig Speedmaster - af TioMalo - 23-07-2015, 09:04 AM
RE: Leder efter billig Speedmaster - af Geodoc - 23-07-2015, 10:27 AM
RE: Leder efter billig Speedmaster - af TioMalo - 23-07-2015, 11:08 AM
RE: Leder efter billig Speedmaster - af Geodoc - 23-07-2015, 12:04 PM
RE: Leder efter billig Speedmaster - af Joepete - 23-07-2015, 04:49 PM
RE: Leder efter billig Speedmaster - af bcmb - 23-07-2015, 11:03 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)