Et par hurtige skud af et anderledes ur (Schaumburg Retrolateur)
Jeg er for noget tid siden gået i en retning af de lidt anderledes ure. Med al respekt for Submariners, GMT'er, Seamasters, etc. så trængte jeg simpelthen til noget nyt. Jeg var været igennem lidt forskelligt, og senest var jeg forbi SevenFriday, vis design på én eller anden måde fascinerer mig. Et anderledes ur, men desværre en lille tand for stort til mine små håndled.

Efter at have researchet en del, fik jeg landet en god handel hos kronometer.dk - på et ur som i særdeleshed appellerer til mine krav:

- Anderledes
- Alsidigt
- Høj kvalitet
- Mekanisk
- Til at betale
- Rimelig størrelse (42mm)

Kort sagt, et Schaumburg Retrolateur, med hvid skive. Værket er baseret på Unitas 6497, som vi kender fra fra utallige ure inkl. Panerais base-modeller, men her er det forædlet af Schaumburg selv, som har tilføjet regulator layoutet (viserne vises separat på skiven), og ikke mindst den dobbelte retrograde (den nederste sekundviser går 0-30, derefter nulstilles, imens den øverste tager over 31-60). Værket er ligeledes graveret Icon_Up

Et par hurtigere billeder:

İmage

İmage

İmage

Officielle specs her:
http://www.schaumburgwatch.com/retrolateur.asp

Post gerne jeres klokker med spændende komplikationer (månefase, flyback, etc.). Og ellers så bare nyyyyyd sommeren  Icon_party Icon_party
Svar

Beskeder i denne tråd
Et par hurtige skud af et anderledes ur (Schaumburg Retrolateur) - af Claus_K - 17-07-2015, 02:13 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)