Vintage Seiko - hvad har jeg for noget?
Den rem, du viser uret på der, er en re-make af Seiko flat-vented gummirem. Ingen tvivl om, at uret også vil se flot ud på wave-vented eller en Nato rem. Bemærk i øvrigt, at du trods den skæve vinkel meget let kan aflæse urets visere markering og lynette. Seiko har altid været dygtige til at fokusere på konstruktion og formål med deres løsninger, og det er især viserne på dit ur et rigtig godt eksempel på Icon_Up

Du kan let selv stå for rengøringen af uret (dette forudsætter dog, at uret er trykprøvet ved sidste batteriskift, så det er vandtæt):

Sørg for at skruekronen er skruet i. Fyld sulfo i lunkent vand og opløs det. Tag så en blød tandbørste, og rengør uret med denne. Skyl let under den kolde hane, og nyd resultatet. Går lynetten lidt trægt, kan du under sulfovand rense under lynetten med en tandtråd Icon_blink

Personligt kan jeg bedre lide brugsspor end uoriginal finish, så med mindre uret er meget ridset, ville jeg lade det stå med alderssvarende brugsspor. Husk på, at alle brugsspor fortæller en lille historie Icon_blink

Er uret blevet så ridset, at du insisterer på en "opfriskning", kan de fleste urmagere klare opgaven for meget rimelige penge. Især de blanke flader kan ret hurtigt gøren pæne igen.

Jeg har selv på tidligere lignende modeller "opgraderet" diverse ting, når tiden nåede dertil. Især har safirglas fra Harold (aka Yobokies) imponeret, da det er god kvalitet til rimelige penge, og samtidig en "opgradering", der i det daglige giver god mening.

Det er super fedt, at du bruger den dejlige historiske Seiko diver! God ferie Icon_drinks
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Vintage Seiko - hvad har jeg for noget? - af Joepete - 13-07-2015, 07:23 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)