Vintage Seiko - hvad har jeg for noget?
Denne klokke vidner om et "levet liv", og det er altid dejligt!

Modellen er forløberen for Seikos større shroudede PRO divere med 7C46 værk indeholdt. Dit ur indeholder forløberen for dette værk, 7C43. Det er et quartz værk, som for sin tid overkom de vanskeligheder, der var, for at skabe en stabil og tilforladelig diver: Motoren skulle kunne trække de store tunge visere med megen lume materiale, den skulle være præcis, robust og kunne klare temperaturudsving fra varme på overfladen til kulde i dybet. Seiko lancerede denne model i forlængelse af flere forsøg på både automatik og quartz fronten, og efter min mening, "brød de igennem" med denne klokke. Den står som noget vigtigt for de mange efterkomemnde år, som Seiko sidenhen har produceret fede divere.

Nyd klokken, få den efterset af en dygtig urmager, og sæt så i øvrigt pris på, at denne klokke kan gå og gå i mange år fremover, såfremt den blot tilses sporadisk af veluddannet personale Icon_party

Jeg har selv haft fingre i en lignende model for at bringe nyt liv i den. Hvis du vil nørde lidt rundt i det, kan du læse nærmere her: http://www.nordskov.it/printthread.php?tid=960

P.S.: I forhold til din seneste tråd, så vil jeg blot lige nævne, at jeg 10 gange hellere vil bære denne Seiko diver på armen, end en eller anden fake klokke fra X Y Z eller Å - historie er nemlig altid svær at slå Icon_Up
De venligste hilsner, John
[-]
  • millan renatus
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Vintage Seiko - hvad har jeg for noget? - af Joepete - 13-07-2015, 12:38 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)