12-07-2015, 10:01 PM
(12-07-2015, 09:53 PM)Manson Skrev: Det er selvfølgelig også væsentligt :)
Vil du svare på mit spørgsmål, som jeg stillede i slutningen af side 9? ;)
Men et nyt Seiko Sumo til max 3.000 kr, er det overhovedet muligt?
Du mener dette spørgsmål ?
(12-07-2015, 09:47 PM)Manson Skrev: Jeg spørger sikker dumt nu, så du/I må bære over med mig :D
Men når jeg kigger på billeder af Sumo og andre ure, kan jeg vitterligt ikke se nogle nævneværdig forskelle på urene.
I mine ikke-kyndige-ur-øjne, kan jeg virkelig ikke se nogen forskel på finish og den slags. :)
Ja, jeg forstår godt, at du spørger - men her er det så, at du bliver nødt til at stole på mig og alle de andre, som har haft mange mange ure i hænderne gennem tiderne !! Du vil kunne se og mærke det, den dag du selv står med et Sumo i hånden og måske har haft et Certina i hånden også.
Du kan ikke regne med billeder - du kan ikke på billeder se og føle den samlekvalitet og finish der er på uret, den følelse af soliditet uret udstråler og den komfort det giver på armen ........... det skal mærkes og føles !!
Jeg kan tage og redigere et billede af det værste Festina-bras du kan give mig og få uret til at ligne en million på billederne !! Man kan ikke regne med billeder !! Ure skal ses irl, håndteres, bæres og føles !!
Hvis man står med både et Certina og et skx007 i den ene hånd og et Sumo i den anden, så vil det være tydeligt ! I forhold til Sumo´en virker de to andre ganske simpelt som noget billigt bras på trods af, at de jo faktisk er udmærkede ure begge to på hver sin måde (overdrivelse fremmer forståelsen) !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)