08-07-2015, 08:33 AM
(08-07-2015, 12:08 AM)T79 Skrev: Du har jo også været lidt omkring med GMT (forstår stadig ikke du solgt dit 1675), og som du kan se, så er jeg også den heldige ejer af et GMT Master. Synes det er sjovt, at samme funktion, kan løses så forskelligt. Om et par år, skal jeg lande et JLC MC Dual Matic. Så er der en fantastisk trekløver af GMT ure
![]()
Som du nok kan fornemme har jeg en svaghed for GMT ure. Er ikke kommet med på "dykker-turen"
Ja, ligesom dig, så opfatter jeg helt klart GMT funktionen som én af de mest nyttige komplikationer, man kan tilvælge i et ur - måske lige bortset fra datoen
Jeg spørger også nogle gange mig selv om, hvorfor jeg solgte mit 1675, der var i super stand og med box og papirer samt "riveted" lænke ! Men det er vilkårene, når man vil prøve noget nyt - og hvis jeg ikke havde gjort det, så ville jeg ikke have fået afprøvet følelsen af at eje og bære et "Red Sub". At det så skulle vise sig, at det ikke stod mål med forventningerne, når det kom til stykket (udelukkende min personlige oplevelse) og at jeg ville have fået samme glæde ved et alm. Sub 1680, var så bare ærgerligt ........................ men så var det afprøvet.
I dag har jeg jo så mit Explorer II, hvor jeg kan nyde den nyttige GMT funktion i stedet for
Vil følge din opfordring og google Nomos lidt - men du har nok ret i, at urene er lidt for "specielle" til at falde i min smag. Men derfor kan man jo godt anerkende kvalitet og funktion, samt at designet er flot selvom det ikke passer til én selv.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)