31-05-2015, 06:34 PM
(31-05-2015, 04:15 PM)Janus2312 Skrev: Skulle i banken og sætte lidt cash ind på min firmakonto.... Først var det rigtigt svært at finde en bank som overhovedet håndterer kontanter (Nordea), og efter at have stået i kø, i lang, laaaang tid, kunne det ikke lade sig gøre, fordi jeg ikke havde billed-id med...... En anden gang havde jeg betalt for meget i strøm, hvorfor DONG sendte mig to checks, på 19 og 63 kr. Ligeledes blev der krævet billed-id, under henvisning til terror-lovgivningen ? Gad vide om lovgiverne tænkte tanken, at DONG måske ville støtte terror med 82 kr?!?!?!? Jeg synes det er en trist og meget farlig vej samfundet betræder!
Så er jeg ikke eneste. Lån og Spar har kun to filialer i Kbh. der modtager kontanter. Andre afdelinger er kontantløse
Jeg bliver dog ikke bedt om, at vise ID når jeg skal indsætte penge på konto eller indløse check. Derimod skal jeg oplyse hvor penge stammer fra, hvis beløbet er større er 7.500 (hvis jeg husker rigtigt, der svarer til €1.000).
Ang. SKATs stikprøvekontroller har jeg set noget underligt for par uger siden. Var hos min sædvanlige urmager og der kom ind en anden stamkunde med en pakke der indeholdt vintage Omega Speedmaster Mk 4,5. Pakken har været åben af Postdanmark eller SKAT kan ikke huske det nu. Og han (var åbenbart uerfaren i pakker) troede, at han vil få et regning fra SKAT/Postdanmark efterfølgende. Da jeg forklarede det til ham, at man skal først betale før man kan få pakke og at han slipper for det fik jeg at vide, at pakke var sendt fra SCHWEIZ
Så enten er Postdanmark ved at være bløde i knæene (åbner en pakke der indeholder et ur til ca. 9k og ikke fortolder det) eller var det decideret på jagt efter noget andet.
Man kunne måske tænke, at det har noget at gøre med terror og bekæmpelsen af samme. De har måske indført en stikprøvekontrol af alle pakker og jeg har det egentlig fint med det.
Håber sandelig ikke, at de fører en dagbog/database med f. eks. xx fra yy fik tilsendt "noget lovligt" fra zz i EU.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)