31-05-2015, 03:14 PM
(31-05-2015, 02:48 PM)Maccen Skrev: Kære medentusiasterA quick answer.Nobody ever does a metal analise of what watch cases are made of.I think that many watch brands especially those produced in the Chinese market,use many different types of legering.I am not a engineer,but past experience with fishing reels shows that many manufactures use these methods.They might tell you it is 316 steel,but in many cases i doubt it.From what i have read,legering in many forms can be brittle.
Jeg har gennem noget tid forsøgt at finde frem til ulemperne ved at bruge alloy stål som kasse-materiale frem for rustfrit/stainless stål.
Et enkelt sted har jeg bl.a. hørt, at legeringen ikke binder ligeså godt på alloy, som den gør på rustfrit stål, hvorfor at farven let bliver slidt af med tiden. Dette har jeg dog ikke kunne finde bekræftelse på.
Er der nogen af jer, der har viden om/erfaringer med alloy stål som kasse-materiale ift. holdbarhed/stød/slid osv.?
Og ikke mindst: Risikerer man mon at opleve rust på uret, når det med tiden bliver udsat for først ridser og derefter vand/fugt (da det ikke er decideret stainless steel)?
På forhånd tak for tiltrængt ekspertise.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)