Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher
(25-05-2015, 02:38 PM)TimeToWatch.dk Skrev: Ja beklager hvis jeg gik over stregen, men når jeg gang på gang læser noget jeg direkte mener er faktuelt forkert, og ingen andre kommenterer på det skal det vel gøres fra en selv?! Jeg har intet personligt imod Willy, men blot den måde der skrives på som om det er faktuelt baseret men blot er subjektive holdninger. Det synes jeg er synd for dette forum... Men igen det er et frit land, og kan man ikke lide lugten i bageriet kan man jo købe sit brød andre steder. Og det vil jeg så gøre... Icon_smil

Mht. at IWC er de eneste som laver non-limiterede ure med komplikationer er jeg helt og aldelse uenig. Værket i dette ur er det gl. Valjoux 7750 baserede GC, som blev udviklet engang i sen 80'erne og siden brugt i alle IWC's Grand Complications. Så jeg ved ikke hvor revolutionerende jeg synes det er at hælde SÅ gl. vin på nye flasker?! IWC laver 50 stk. årligt af dette Portuguese GC og 250 stk. ialt før modellen udgår. Non-limiteret? Ahh
når de på forhånd melder sådan ud synes jeg måske ikke den betegnelse helt går. Det eneste der er non-limited er deres genbrug af det gl. 7750'er GC som er en evergreen siden sen 80'erne. Måske det var på tide at de udviklede et nyt som var 100 % in-house?!

Så at AP laver 221 stk af det nye Schumi i en limiteret serie og smider på markedet over de næste 2-3 år ser jeg ikke som meget anderledes end det IWC du nævner?! Desuden har AP et 100 % in-house udviklet og produceret Grand Complication i programmet, hvilket er mere end hvad man kan kalde IWC's gl. 7750'er baserede værk. At AP så også har ref. 25858, 25884, 25866, 26010, 26065, ect., ect. som alle er fortløbende non-LE modeller i programmet er en anden snak der igen afmonterer påstanden om at IWC skulle være de eneste.

Dette er blot AP. Jeg kunne også fremhæve Blancpain, JLC, PP, Breguet, F. P .Journe, GP, Parmigiani VC, Franc Muller, Greubel Forsey som er andre mærker der har Grand Complications i programmet som ikke er desideret LE produktion.

Det vi ikke må glemme her er, at Grand Complications er ekstremt dyre ure som ikke flyver ud over disken. Så selv om f.eks. Blancpain gerne ville sælge 500 stk. årligt, så er efterspørgslen måske kun på 3-5 stk world wide. Ergo ender produktionen af disse super komplicerede ure ofte ud i at være stærkt limiteret pga. den lille efterspørgsen.

Med Grand Complications menes ure hvor flere at de mest kryptiske komplikationer mikses. Det være sig tourbillon, rattrapante, perpetual calendar og minute repeater som de mest klassiske.

Nå... peace out herfra og jet skal nom lade Willy diktere i fred fremover selv om jeg MENER der i 90 % af indlæggene er faktuelle fejl der burde stilles spørgsmålstegn ved troværdigheden omkring Icon_blink

/Mads
I read nearly everything you write Mads.And i disagree with a lot of it,because i think your judgment is clouded by your non critical view of brands that you like.I just cannot remember where you have have ever said anything bad about a PP or AP watch.I admire your passion and your knowledge about the brands you like.But for me that is not enough.I thirst for knowledge about all watches,and i read about them.I believe that what you write,is what you believe.I would never accuse you of telling lies.But you obviously do not respect others who have a different opinion than your own.Because i do not agree with you,is no reason to come with comments like 90% of what i write is wrong.I would never make remarks like this about anyone,even if it was true.I would just present my opinions about the watch in question,and leave it at that.There is some truth in what you have written above,but again your judgment seems to be clouded.Why mention that the IWC is based on a ETA caliber,and at the same time forget that nearly all the great complications from PP or AP are based on JLC calibers.Again you are only telling the side of the story that suits you.You have also forgotten to mention that the IWC complication has been in production since 1990,and produced in numbers every year since then.As i have said before,there are a few high end brands that make complication watches on demand from customers.And the brands you mention do this.But they do not serie produce these watches in certain numbers every year.And this is the big difference,that you have unfortunatly overlooked.Anyone can overlook something like this,and i am not saying this to win any points over you.I make mistakes,just like you do.We are just watch nerds who air our points of view.I for one will be sorry if you do not contribute to this site anymore,because you have knowledge of watches.And i take my hat off to you for saying sorry for going over the top,even though you have just done the same thing again. Icon_blink What you call subjective is in fact,what could be said about most of the watch industry.You Google your so called facts from the same places as we others on this site.But strangly enough,you think that your facts are better than our facts.I find this most interesting.Looking backwards i maybe should not have used the word fact,when referring to anything concerning the watch industry.Because much of what is written is just sales bullshit,that to many people just blindly believe.
                                              Before you accuse me of ringing the bell for IWC.I would suggest you read a few of the threads i have written in the past about this brand.They are at this time in my watch, dog house.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil

Beskeder i denne tråd
RE: Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher - af willy - 25-05-2015, 03:55 PM
Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher - af Black Seal - 26-05-2015, 07:49 AM
Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher - af Black Seal - 26-05-2015, 08:32 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)