What to consider when buying a watch on a limited budget
#7
Selvfølgelig er der en del dårlige imellem, sådan er det jo altid, men omvendt, så er det jo som regel altid kendte urværket de bruger hvis det er auto er det som regel seikos, måske deres 7s26, eller Citizens miyota 8015/9015,og det er vel oftest værket der vil være problemer med hvis der er noget, hvilket så gør at en hvilken som helst urmager burde kunne fixe eller udskifte værket :-)
Og igen så forstår jeg ikke problemet i de ikke er "ur mærker" de bruger kendte komponenter, kendte værker osv, så du får jo ikke et produkt som ikke lever op til andre. Selvfølgelig er der forskel på finessen på et ur til 50k eller et til 3k.. Men du ved også lige godt som mig, at du får ikke 10 gange så god kvalitet ved at bruge 50.000 frem for 5.000.
Nu blev WUS startet af en ur nørd som dig og mig, og det der gør den bliver der er brugerne, som poster fra alle mærker, store som små. Jeg følger ikke med i hvad der bliver postet på vegne af wus men på forummet hvor det er brugerne (præcis som her..) der gør det til hvad det er. Og ligesom her, skal man da tage alt med et gran salt, men når det er brugernes bedømmelser og billeder osv så tror jeg mere på det end firmaer - specielt når mange har alt fra mikro mærker til Swiss made I stalden.

Så alle der må sælge "rigtige" ure skal have fabrikker og lave alt in house..? Det er jo på ingen måde realistisk, så ville priserne jo netop stige som de Schweiziske mærker.. Og i min verden handler det mere om hvordan man behandler kunderne end in house osv, nu har der jo været lidt tråde for nyligt hvor vi hører om mærker som har ure i mange ure, for at skifte en lille simpel del, igen noget som enhver urmager kunne lave, dét i min verden er ikke god service! Og uacceptabelt når man betaler den pris for det!

Det du får ved mikro mærker eller som feks Seiko som Jakob skriver er jo en fantastisk bang for the buck faktor til langt under prisen, bare fordi der ikke står Swiss made på skiven :-)
Vi bliver nok aldrig enige, og det skal vi jo heller ikke, det er jo det gode ved det hele, syntes bare ikke man skal tegne et skræmme billede for nye brugere, ofte tror jeg det har den modsatte effekt og skræmme folk væk herfra :-)

-Sent using Rock, Paper and the occasional Scissors-
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: What to consider when buying a watch on a limited budget - af whoa - 17-05-2015, 09:53 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)