02-05-2015, 09:18 AM
(01-05-2015, 11:24 PM)maclerche Skrev: Du kan altid se om nogen i UK har til salg på amazon.co.uk det giver ingen toldproblemer!
Jeg kan se at de har det der til ca. 4000,- så er der til et par byture også :-)
Husk også at tjekke den tyske side. Det er lidt op og ned hvilke mærker og modeller, der er billigst hvor.
Husk også bare at søge på sider i Tyskland med lige netop dét ur, man vil lede efter. Tyskerne har mange netbutikker og ofte kan de lige være tanden billigere end Amazon (går ud fra Amazon koster dem penge at have deres varer dér). Til ure i prisklassen de 5-8k vil jeg ingen som helst betænkeligheder have ved at bestille i en tilfældig tysk netbutik. Evt. google dem, men ved at læse på deres side, se hvad de tager af betalingsmidler osv. får man nu lynhurtig en fornemmelse af om siden er reel eller ej - og jeg har endnu ikke stødt på én der ikke var det.
Ulempen ved at købe i netbutik er jo evt. reklamation er lidt mere besværlig (kun været nødvendig én gang, ingen problemer dér) og man skal selv få resized en lænke. Kan man klare det selv er det det jo fint, ellers så koster det typisk lidt hos fysisk butik nu da man ikke har købt uret dér (sæt masser af fedtfingre og sig du købte det lettere brugt, det var ikke købers smag alligevel, ellers er der nogle der godt kan blive besværlige).
Casio - helst klart Tyskland. Mange modeller halv pris af hvad de kan findes til herhjemme.
Citizen - stærkt afhængig af model, men ikke Danmark.
Tissot. Her fandt jeg dælme en ny model 5-600 kr. billigere herhjemme end hvad jeg kunne finde den til i Tyskland (men jo ikke sikkert det lige er tilfældet på de modeller OP har kik på).
Så det bedste råd der vel egentligt kan gives er at kigge sig grundigt for. Ofte er England eller Tyskland billigere, men ikke altid, og vær ikke bange for netbutikker til det prisleje. God jagt!
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)