En tur til USA
Jeg var måske lidt hysterisk med mit udsagn om bilforsikring, du har givet ret at standard forsikringen er god nok.  Men lej hos et stort selskab - hvis du får brug for dem siger murphy's lov jo, at det er på et tidspunkt, hvor alt normalt er lukket.  Jeg havde iøvrigt netop en (skrigblå!) Mustang Convertible fra Hertz, da min hustru og jeg var i det sydlige Californien i sommer.  Herlig bil, der er super til freeway'en.  Og glæd jer over, at I er to - for der er mange steder, hvor det giver adgang til "Diamond Lane".

Solvang er ikke, hvad det har været; der er ganske hyggeligt og rart, og det er sjovt at se skilte med "Atterdag Road" eller caféer, der serverer "Aebleskiver", så I skal selvfølgelig lave et holdt der, når I er i nærheden.  Men jeg vil ikke foreslå flere dages ophold.  Santa Barbara er langt hyggeligere med sit område omkring Main Street, der er forretningsliv om dagen og night-life om aftenen.  

Det er svært at nå Bodie på en dag frem og tilbage fra SF; alene trafikken på den kun to-sporede vej gennem Yosemite Valley gør det svært. Så overnat et sted øst for Yosemite Village, evt oppe i nærheden af Mono Lake.  

Venice Beach blev nævnt ovenfor, og den havde jeg glemt.  Det er helt super og noget helt andet end strandende ved LA i øvrigt.  Der er bl.a. grønne (det er farven, jeg taler om) forretninger, hvor man kan få recept på marihuana til medicinsk brug, og da jeg var der i sommer 2014 sad der en herlig fyr og underholdt på flygel midt på strandpromenaden.  Flipper-tiden har stadig ikke sluppet taget her.  Santa Monica blev også nævnt ovenfor; det er her den berømte Route 66 slutter.  

Selvfølgelig skal I køre en tur rundt i Hollywood og se på de områder, hvor fattigrøvene kun har dobbelt garage og kun har råd til at have en mexicaner ansat på deltid.  Og når I går en tur op og ned af Rodeo Drive, så husk at gå ind i vestibulen på "The Wilshire" og tænk på Pretty Woman.  I kan se det berømte HOLLYWOOD sign fra Chinese Theatre på Sunset Boulevard; men I kommer tættere på, hvis I gider køre vejen op til Griffith Park Observatory.  I LA kan I også overveje at besøge Farmer's Market / The Grove; check det ud på google.  

Jeg kan ikke huske, om det hedder First eller Front line pass i Universal, men det er alle pengene værd, da de kun sælger et begrænset antal til hver uge.  Husk at købe på forhånd, da de bliver udsolgt.  De sælger også noget endnu dyrere, hvor man vist kan komme back-stage eller til særlige udstillinger, osv. men det vil jeg ikke mene, man har tid til på kun en dag.  Min hustru og jeg kunne i hvert fald rigeligt få dagen til at gå med vores Front Line sidste sommer.

Et tip er iøvrigt at tage en ekstra smartphone med, så I også har en, som I kan købe et amerikansk SIM kort til.  Det er sindsigt dyrt at anvende data på sit danske abonnement, og det er altid når man ikke har adgang til wifi, at der er størst behov for at komme på nettet.

Du skrev noget om ankomstdagen - regn ikke med, at I får ret meget ud af den.  Ikke så meget fordi immigrationen tager så lang tid; men I er frygteligt jet-lagged og bør bare koncentrere jer om at finde jeres hotel.  Og lad være med at tage fødevarer med, jeg har flere gange set lufthavnens "Beagle Brigade" opsnuse en kuffert med netop fødevarer, og det koster bare tid og besvær.  

/Bjørn.

PS: Hvis I fornemmer en vis misundelse over, at det ikke er mig, der skal planlægge denne tur, så er det ikke helt ved siden af....
Svar

Beskeder i denne tråd
En tur til USA - af Thor86 - 25-04-2015, 02:31 PM
En tur til USA - af peterkaa - 25-04-2015, 04:53 PM
RE: En tur til USA - af bjorn_e58 - 25-04-2015, 04:54 PM
RE: En tur til USA - af Thor86 - 25-04-2015, 11:30 PM
RE: En tur til USA - af Hedegaard - 26-04-2015, 10:16 AM
RE: En tur til USA - af bjorn_e58 - 26-04-2015, 03:11 PM
En tur til USA - af peterkaa - 27-04-2015, 12:31 AM
RE: En tur til USA - af KlausM - 27-04-2015, 05:38 PM
RE: En tur til USA - af Thor86 - 28-04-2015, 10:47 AM
RE: En tur til USA - af bjorn_e58 - 28-04-2015, 05:22 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)