24-04-2015, 08:18 AM
(24-04-2015, 12:04 AM)cfnissen Skrev:Could not agree more Claus.And it is good to hear that at least one brand is taking this seriously.I think one of the biggest problems they have,is the fact that they are not educating enough watchmakers in the Swiss watch industry.And that profit has been more important than customer relations.A little more spent on this would i think cut down on the need for a bigger branding budget.Because the brands who take this seriosly,will get brand recognition with watch buyers.Again Nomos have led the way here.(23-04-2015, 10:48 PM)Stensbjerg Skrev: Det er oplevelser som det Claus der har gjort at jeg har "vendt ryggen" til mærker som bla. JLC,
Jeg syntes det er så dårlig behandling af ens kunder at det trodser enhver fatte evne,
Og det ønsker jeg på ingen måde at støtte.
Hej Jacob,
Ja, jeg har det selv paa naesten samme maade. Isaer naar de bare traekker paa skuldrene og kigger paa en som om man skal vaere glad for at de overhovedet gider at modtage dit ur.....grrrrrr....det er for latterligt.
Derfor var jeg glad for at hoere det fra JLC mandens egen mund. At det nok tager tid foer man maerker det OG at der nok bliver haard konkurrence om urmagere i fremtiden er vist ganske tydeligt.
Jeg spurgte ham ogsaa om ikke Apple's indtraeden paa banen ville presse dem lidt. Mit eksempel var, at naar en iPhone gaar i stykker (i et land med Apple Stores), saa bestiller man en tid, gaar ind og faar en diagnose paa telefonen og faar den udskiftet/repareret et sted mellem 'med det samme' og max en time.
Det kommer Apple ogsaa til at goere med Apple Watch*, hvilket vil paavirke 'normale menneskers' (dvs. ikke-urnoerder) billede af normal service i urbranchen. Lur mig om det ikke vil smitte af paa forventningerne til kundeoplevelsen i de lidt hoejere ur-niveauer ogsaa. I laengden er der ikke mange, der vil finde sig i 6-12 maaneders ventetid.
JLC manden var delvist enig - i hvertilfaelde saa langt, at han fortalte at de var igang med at opruste kraftigt paa omraadet.
Personligt tror jeg dog ikke, at det er nok i laengden. De smarte og kundefokuserede brands vil vaere noedt til at kigge paa forretningsmodellen for at skrue en proces/et system sammen, der faar skaaret denne latterlige ventetid ned.
*Og ja, jeg er fuldt klar over at der er tale om to helt forskellige produkter, det ene med mekanik og det andet med elektronik. Jeg taenker her ALENE paa kundeoplevelsen, som rigtigt mange virksomheder - baade i business-to-business og i consumer-sektoren fokuserer ekstremt paa i disse tider....som f.eks. Apple, visse bilmaerker, producenter af luksustasker, producenter af cementfabrikker, hoteller, supermarkeder og mange andre.
Mange hilsener,
Claus
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)