Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt trivielt!)
Hej Longbear m.fl.
Jeg kender remstifterne fra gamle Omega'er, min mester sagde at det var standard for Omega i gamle dage (har lige haft en 30T2 til service med de remstifter) I dag bruger bl.a. Georg Jensen dem på nogle af deres ure. Problemet bliver nok at finde dem med en tap der to mm Ø, hvor tyk er remstiftens Ø så hvis tappen skal være 2 mm?
Er lige ved at tro Gucci også har brugt dem, når jeg sidder og tænker.
Sådan til lidt oplysning, remstifter uden krave, og på mål med ½mm spring kalder vi for patent remstifter om det er det rigtige navn ??? Men med det navn har jeg altid fået de rigtige, på patent-stiften er tappen lidt længere end på dem med krave.....
Kan godt se jeg skal hen i gemmerne efter min liste på de forskellige remstift typer, men det bliver ikke lige straks, har lidt job der skal laves først.
Når jeg finder den, laver jeg et scan og lægger den ud så i kan se den....... om meget lang tid.... Icon_redface Icon_redface Icon_redface
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvor finder jeg de rigtige remstifter (ikke helt triviel - af Lars - 10-04-2015, 09:53 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)