07-04-2015, 01:08 PM
arsenio3d Skrev:Ud fra det link du har givet, Willy. Så ser det ud til at Lum-Tec køber mange af delene fra Sweitz, Hong Kong og USA, at de selv laver deres urskiver og får lavet PVD og Lume behandling i USA. + at de så selv samler og tester det i USA.
Det er lidt svært at finde ud af hvad der anses som et 'rigtigt urfirma' og hvilke mærker man kan stole på, eller som man bør gå efter.
Jeg læste lige en tråd her på siden om Panerai og en serie af deres bummerter (og løgne?).
Det er jo et urmærke som er ekstremt velset og respekteret, set udfra det jeg har læst og hørt indtil videre, hvis de gør sådanne ting, hvem kan man så stole på?
Skal et urfirma selv lave urkasse, værk, urskive osv. og selv samle det for at være et mærke man kan stole på, eller være sikker på man kan købe med ro i sindet?
Jeg synes nogle af de Sinn ure er rigtig pæne, jeg kan godt lide cockpit instrument looket, og de let læselige urskiver; en ting som jeg helst ser i et ur.
Jeg er ikke så meget for ure hvor der 'sker en masse' med flere visere, stopur, og andet som forstyrre simpeltheden.
Citat:You are absolutly right about who can you trust.But i can make one thing clear for you.Trust no one in the watch industry.Even top brands tell lies about their watches.But if it is any comfort to you,they always get caught out in the end.The best thing to do is to find a watch that you like,and then Google it to death for a few days.The truth about these brands is out there on the net.Sinn give a lot of value for the money,because they cut out the middle men and sell direct from the factory.The best thing is always to buy a used watch from a bona-fida watch brand.You save a lot of money and you get a watch that can be sold or exchanged again.A vintage Omega or used Seiko -Sinn- Citizen- Certina can be a good buy for under 10.000dkr.Do not be afraid of Quartz in this price bracket.I personally would rather own a high end quartz watch.than a mechanical with a basic run of the mill unfinished cheap caliber.Brietling and Omega have some excellent quartz caliber watches in their collections.Just find a watch you can like,and ask about it here.And remember we can only give you opinions,it is you who has to wear the watch.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)