The blues brothers....
Dejlige ure. Interessant sammenstilling, og frem for alt formidable fotos FLOT FLOT.

Det er pudsigt, at urenes form - den såkaldte C-shape eller cusion, nu er begyndt at blive mere anerkendt.
Personligt har jeg selv "døjet" Icon_e_wink med et ur af samme form siden 1968 - ST 145.007 Seamaster Chrono Stop.

Undervejs i tilværelsen, sammen med min trofaste "Unbreakable", har jeg af og til stoppet op og vurderet, "Ser mit ur ikke noget altmutish ud?".
Det blev jeg så gennem mange år enig med mig selv om, at: "Jo! - det gjorde det". Men slet ikke en følelse, der kunne fratage mig glæden ved urets kvalitet og ufravigelige funktionalitet.

Da jeg i 2006 begyndte at interessere mig for ure, nemlig på baggrund af istandsættelsen af Seamasteren - kunne disse ure handles i nabolaget af 4-5000 kr. - I dag er vi næsten på det dobbelte.

I dag synes 70'er epoken så tilpas fjern, at man bærer over med det karakteristiske 70'er look.
Tilsvarende har urene også bevist deres overlevelse og berettigelse ved markant robusthed og funktionsevne.
Yderligere er mængden at tilgængelige eksemplarer efterhånden også blevet "fortyndet", således at de ikke ses i stor mængde i enhver kasse assorterede ure i den blå avis.

Efter således at have gennemlevet hele epoken med min Seamaster, hilser jeg det særdeles velkomment, at disse ure får fornyet samlerinteresse.
Deres kvalitet og karakteristiske design fortjener det - I den forbindelse er det glædeligt, at TDN ofrer anstrengelse på et så smukt illustreret indlæg som det aktuelle. - TAK

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
The blues brothers.... - af TDN - 25-03-2015, 08:35 PM
Re: The blues brothers.... - af Geodoc - 25-03-2015, 09:48 PM
Re: The blues brothers.... - af TDN - 25-03-2015, 10:42 PM
Re: The blues brothers.... - af olof - 25-03-2015, 10:45 PM
Re: The blues brothers.... - af smilla2 - 26-03-2015, 09:11 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)