Første vintageur
Selv om referencen angivet på indersiden af kapslen er "166.070", skal du sommetider angive et nul mere efter punktummet ved søgning på Omegas database, altså "166.0070". Det giver følgende resultat:

http://www.omegawatches.com/planet-omega...?ref=14368

At uret her står som gold-plated behøver ikke at have nogen betydning, da databasen ikke er komplet. Der kan sagtens eksistere en 14 k udgave af det samme ur.
Serienummer-dateringen af værket til 1970 passer udmærket sammen med Omegas oplysninger. Cal. 565 er et fantastisk værk, som sidder i mange Omegaer fra den tid, og umiddelbart ser det ud til at være i god stand.

Jeg er lidt luren ved skiven. Den ser umiddelbart flot ud, men i første omgang undrede jeg mig over placeringen af teksten "T Swiss Made T" - normalt vil den stå under minutmarkeringerne. Lidt googlen efter referencenummeret resulterer dog i billeder af andre skiver, hvor teksten står på samme måde. Imidlertid undrer jeg mig over de to T´er i teksten, da det normalt angiver Tritium på både visere og indeks, og såvidt jeg kan se er der intet lumen på skiven...

Kassen ser godt ud, uden ridser eller grimme hak. Der er 14 k angivelse på indersiden af bagkapslen og lødighedsstempler på bagsiden af 2 af hornene. Det er ikke til at se om kronen er original eller ej, men efter min mening er det ikke særlig vigtigt.

Vedrørende handel hos Lauritz: Husk tillæg på 20% af hammerslag, 95 kr i såkaldt hammerslagsgebyr samt forsendelse. Og at holde hovedet koldt. Jeg har købt flere ure der, og det er såmænd okay - særlig hvis du er i nærheden af auktionsstedet, så du kan besigtige varen først. Jeg mener i øvrigt, at du har fuld fortrydelsesret efter købet.

Mvh
Bo
Svar

Beskeder i denne tråd
Første vintageur - af Andreas Damgaard - 04-03-2015, 09:30 PM
Re: Første vintageur - af Skovgaard64 - 04-03-2015, 10:42 PM
Re: Første vintageur - af Per Nielsen - 04-03-2015, 10:44 PM
Re: Første vintageur - af Geodoc - 04-03-2015, 10:47 PM
Re: Første vintageur - af Andreas Damgaard - 05-03-2015, 10:23 AM
Re: Første vintageur - af Per Nielsen - 05-03-2015, 02:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)