28-02-2015, 01:04 PM
Joepete Skrev:Verden er i farver! Men når jeg kigger i ur kassen, har den længe mest været i sort/hvid. Det er der i dag blevet lavet om på, da denne Breitling Superocean Heritage 46 kom ind ad døren:Tju hej - den havde jeg ikke lige set komme
Jeg faldt pladask for den smukke bronze skive, og den lækre Ocean Racer rem på foldespænde i matchende farve.
I kan fint for min skyld råbe både retro og ryatæppe, uden jeg knækker sammen af forlegenhed af den grund, for ved I hvad? Til tider går jeg i denne farve sko:
Og det er da et perfekt match mellem ur og sko!
........
Uret går super præcist, det holder 200 meters vandtæthed og er udstyret med safirglas. Tilsammen med et flot og sporty look, går funktion og udseende hermed godt hånd i hånd for min smag.
///////////////////////////////
Man kan diskutere æstetikken og funktionen bag den megen tekst på ur skiven, datoens placering kl. 6, og at kronen ikke er beskyttet, men alt i alt finder jeg uret som helhed meget vellykket: det er på den ene side meget typisk Breitling, men på den anden side hører det til "sin egen gren" af diver segmentet hos producenten, da lynetten er så klassisk. I tilgift hylder Breitling med modellen tidligere tiders modeller, og det har jeg altid godt kunnet lide ved en producent. Dommen er derfor klar for mig: uret er en typisk lækker Breitling, men med sin helt egen udstråling og placering i producentens sortiment. Et kip med hatten for dette herfra!
God weekend til ALLE!!!
Dersom uret var beskrevet uden billede, havde jeg sikkert vrisset: "Må jeg være fri! - Sådan en farve kan man ikke sætte på et ur"
- Men således udfordret, har jeg lagt arm med min fordom, der tabte. Sådan kan man faktisk godt kolorere et ur, endog i så høj grad, at det ikke ligner en undskyldning for sig selv.
Sjovt, optimistisk, uventet.... dejligt at se en reaktion på ......... når jeg kigger i ur kassen, har den længe mest været i sort/hvid
Det optimistiske ligger nok også i årstiden. På denne solbeskinnede dag, gik jeg lidt omkring i min have.
Det må forudskikkes, at haven drives efter "Mindstetvangsprincippet, der lyder: Slå græsplænen, lad det øvrige gro, og klip det overflødige af."
Til trods for dette, er forårets ukuelige, næsten profane pang-farver på vej...

... og hilser velkommen til en reaktion på "det sort/hvide".
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)