Hvilken model er mit Breitling ur?
Hej Breitlingboy - Undskyld al den forvirring jeg har forårsaget; men jeg gik indledningsvis ud fra, at det var dig, der tog gas på forum.

Breitling bygger kun en model med tourbillon. Denne model er med kronograf, altså med indbygget stopur, der betjenes med knapper kl. 1 og kl. 4.
Dit ur har ingen kronografknapper.

Modellen Breitling leverer koster mere end 100.000$ og leveres i samarbejde med kunden. (modellen i platin koster 170.000$)
Breitling bygger kun mellem 10 og 12 tourbillons pr. år.
Kunden kan vælge mellem forskellige farvetoner på skiven, hvilket ædeltræ der skal indlægges i bagkassen, og om det skal være i guld, hvidguld eller platin.

Når du anfører, at det er underligt, at dit urs tourbillon har kunnet holde i mange år - så skyldes det, at uret netop ikke er udstyret med tourbillon, præcis som Bjørn påpeger.
I en tourbillon vil både ganghjul og anker bevæge sig skridtvis, i en roterende bevægelse, samtidig med at balancen svinger frem og tilbage.
På dit ur er skiven gennembrudt, således at man kan se den svingende balance. Anker og ganghjul sidder fast, ligesom på andre almindelige ure.

Du kan se en arbejdende tourbillon her: UhrenTechnik: Bauteile > Komplikationen > Tourbillon,
og sammenligne den med en (almindelig) arbejdende ankergang her: Bauteile > Hemmungen > Kleinuhren > Anker (Schweiz)

Dit ur er et såkaldt fantasiur, der er forfalsket med nogle karakteristiske Breitling-detaljer.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvilken model er mit Breitling ur? - af Frost - 12-02-2015, 09:46 AM
Re: Hvilken model er mit Breitling ur? - af khbk - 12-02-2015, 09:51 AM
Re: Hvilken model er mit Breitling ur? - af Geodoc - 12-02-2015, 05:40 PM
Re: Hvilken model er mit Breitling ur? - af willy - 12-02-2015, 07:23 PM
Re: Hvilken model er mit Breitling ur? - af khbk - 12-02-2015, 08:20 PM
Re: Hvilken model er mit Breitling ur? - af willy - 12-02-2015, 08:37 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)