Hjælp til køb af ur (gave: kr. 10.000 +/-)
Brauer Skrev:
willy Skrev:
Brauer Skrev:Du skal selvfølgelig tage hvad vi herinde har af holdninger til gravering med et gran salt, for de fleste er ursamlingen en evigt flydende kontant som altid kan ændre sig. Det er jo ikke det jeg læser mig frem til at din mands forhold til ure er. Så hvis du forestiller dig at det aldrig skal sælges igen, og at graveringen er så vigtig, så gør du bare det. skulle det alligevel sælges på et tidspunkt, kan I eller købe jo altid anskaffe en ny bagplade. På den anden side er det jo ret sjældent man kigger på bagsiden af uret, og mindet vil derfor hovedsageligt være uret som helhed eller urets front.

Men spændende med en diskussion der drejer sig om andet end quartz vs mekanisk og lange vs patek (willy)
Citat:
Please speak for yourself . Do not include us in your generalisations . Everyone as a right to an opinion . And there are some very qualified opinions on this site by people who really do know about watches Icon_e_wink
Nu var der hverken ment negativt eller generaliserende, men nærmere et udtryk for at folk der har en interesse af en sådan grad, at de er aktive på et forum, må deres interesse derfor også være ud over "normen". jeg mener at hun skal tage de pointer til følge som der bliver givet herinde, men i sidste ende finde den løsning der passer bedst til hendes situation. Eks har jeg ikke lyst til at gravere mine ure, da værdien (i penge) kan blive lavere, og derfor forringe min mulighed for udskiftning, som er en del af min interesse for ure. Det er jo ikke sikkert at hendes mands interesse for ure kommer til udtryk på samme vis, hvorfor et graveret ur for ham vil have en større værdi (affektion) end et ikke graveret ur har.

Og at jeg nævner dig var ej heller negativt ment, jeg nyder dine fantastiske tråde og argumentatooner, ligesom jeg ser andre herinde gør, og det var nærmere ment som en anerkendelse af at du jo er en af de meget aktive medlemmer. Det jeg mente var at diskussionen er god at have, det er godt men en for/imod diskussion for noget der faktisk er ret relevant.
Citat:
Very good points you make there . And sorry i jumped the gun also Icon_e_smile Its so bloody easy to misunderstand one another on the net . If everyone could reply in the civilised way you have done , it would be easier to avoid conflict . You have just learnt me something . Thank you Icon_e_biggrin
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hjælp til køb af ur (gave: kr. 10.000 +/-) - af willy - 09-02-2015, 10:14 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)