28-01-2015, 10:10 AM
Citat:vi må jo bare vente at se. Jeg tror kontanter som vi kender dem er borte om 20 år og det er lidt manglende fantasi at tro ret meget andet. Om det sker helt samtidigt i alle lande næppe men det går hurtigt
Jeg påstår ikke at vide hvad der erstatter dem præcist - men 20 år er alen lang tid til at forberede og lave de nødvendige systemer. Allerede idag foregår langt det meste elektronisk. Sidste skud er en ny banktype - Transferwise
Jeps, John, men... det kræver at hele verden er online, alle udviklingslande inkluderet. Dvs. at alle de fattige mennesker er i stand til at købe en dims / gismo, de kan betale fra deres konto (hvem vil oprette den for ludfattig analfabet ???). Og generelt en verden bundet med et cybersystem som aldrig crasher og går ned.
Så stiger guldprisen og det bruges som betalingsmiddel for undergrund transaktioner som ikke - på trods af tante-vældets inderlige ønsker - forsvinder nogensinde.
Bitcoin-type penge overtage dog stort. Det tror jeg også.
Men Willy har ret IMHO: Kontanter forsvinder aldrig. Vi behøver dem. Jeg gør i hvert fald. Og millioner af andre mennesker. Dog giver jeg ret til dig i det øverordnet forstand vil alle få stregkoden i nakken / chippen indopereret. Hva, har du ikke noget at skjule, har du intet at frygte heller !
Nu er det vist du, som skal ud og studere, hvad der handles med her i verden (også her i uskyldige DK
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)