26-01-2015, 02:07 PM
Tio Malo Skrev:og kendes af unge mest fra glade bankfolk der overrækker en check i str 1,5 meter gange 0,5 til en sportsforening i sponsoratCitat:Nu er jeg lidt off-topic, men jeg har altid et par checks i min pung. Jeg vil hade at stå en lørdag eftermiddag i et supermarked med en fyldt indkøbskurv, og dankort-systemet var brudt ned. Så en check i pungen er min sikkerhed.Ditto, Bjørn. Men vi er nu også begge to i grumpy old men kategori...
Check er (forklaring for de yngre generationer) et sjovt og næsten forsvundet betalingsmiddel hvor man selv bestemmer sedlens størrelse (ikke den fysiske, men penge-indeholdsmæssige). Opfundet ca. der mellem Jesu fødsel og Harald Blåtand.
Nå - dankort på 999.999 kr som tilladt træk er ikke et alm dankort kan vi vist fastslå. Alle der skal købe ur til flere hundrede tusinde og som har det beløb på kontoen kan sagtens få OK til højt limit en dag - eller til at overføre direkte til butikken mens man venter
Endeligt har vi endnu kontanter - Jeg så en hos en kendt dansk urmager hive bundter af sedler op fra en attachetaske og kontant betale noget til 100.000 kr - nok ikke nødvendigvis hvide penge
Jeg tror i øvrigt kontanter forsvinder inden for 15-20 år i den form vi kender dem idag - og de som fødes efter 2025 vil sikkert slå sig på lårene af grin over at vi stod og afleverede snavsede papirlapper med tal på, og havde metalskiver af forskellig form, farve og vægt som vi købslog med og fik udleveret øl for. Selv småpenge ryger over i noget mobilt et eller andet
vh John H
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)