02-03-2013, 01:30 PM
Der er flere forskelle i kvaliteten på e PVD behandlinger der findes og de er da blevet bedre med tiden. Når det så er sagt har jeg endnu ikke set et +5 år gl. PVD behandlet ur uden brud på behandlingen, selvfølgelig forudsat at uret er blevet brugt dagligt
Hvordan holdbarheden er på den aktuelle PVD behandling der er at typen DLC ved jeg ikke og det kan kun tiden vise. Som Dan også pointerer er der ikke noget at gøre hvis denne coating er ødelagt. Man kan ikke bare polere uret op da coatingen så skal fjernes.
Her er fordelen med det gamle Rolex (og hvilket som helst andet stål ur), at hvis uret ikke før har været poleret at man faktisk med en let polering kan få uret til igen at stå næsten som nyt i kassen selv om det umiddelbart set forfærdeligt ud. Jeg viser lige et før og efter billede af et af mit 1655.

Hvis det var mit 1665 du refererer til Kalle kan "landingsbane-uret" komme til at se ca. ud som ovenstående igen også
Jeg har intet imod PVD belagte ure, men man skal bare være obs på at PVD'en ikke kan fikses når den brugsspor. Som jeg ser de fleste ure ser ud når jeg får det ind, er det måske kun 5-10 % af disse +5 år gamle ure, der ikke ville have synlige afskalninger i PVD'en, forudsat de var PVD'et, når man kigger på de ridser og hak de har.
/Mads
/Mads
Her er fordelen med det gamle Rolex (og hvilket som helst andet stål ur), at hvis uret ikke før har været poleret at man faktisk med en let polering kan få uret til igen at stå næsten som nyt i kassen selv om det umiddelbart set forfærdeligt ud. Jeg viser lige et før og efter billede af et af mit 1655.

Hvis det var mit 1665 du refererer til Kalle kan "landingsbane-uret" komme til at se ca. ud som ovenstående igen også
/Mads
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)