Skøn film, urfremstillere taler ud!
Per Nielsen Skrev:Og hvem kan så være i tvivl om valget af mekanisk eller quartz, når man har set den film? Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Det kan jeg sagtens være Icon_e_surprised
Der skal ikke herske tvivl om, at jeg har nydt den formidable video med masser af dejlige detaljer, finesser, ufravigelig omhu, håndværk og holdning.

Min "vej gennem urene" har været så tilpas "kringlet", at jeg ikke kan få mig selv til at stille spørgsmålet, "Mekanisk eller Quartz"; men i stedet siger "Både og".

Da jeg i 2006 "steg ombord" på urforum, lærte jeg hurtigt, at udtale, "Jamen det er jo et quartz-ur! - Så er det underlødigt og noget pangel".
Imidlertid voksede min nysgerrighed for at vide hvorfor quartz-urene er sådan noget sjælløst underlødig pangel - så stor, at jeg gav mig til at studere "fænomenet".
Jeg har gennemtrawlet stort set alt hvad IEEE har skrevet om quartzoscillatorer, deres temperaturfølsomhed, aging osv.

Som det ofte går med en fordom, når man virkeligt søger at få den bekræftet, så skete der det modsatte Icon_cool
Nogle af mine betragtninger kan læses her:
# MegaQuartz 2400
# Hvad dukker op? – En Constellation

Mit indlæg er ikke skrevet for at meddele, at Per tager fejl, eller at jeg meddeler den eneste rigtige holdning til spørgsmålet.
.... det er snarere skrevet til de forummedlemmer, der egentligt synes godt om et high end quartz-ur - at de altså ikke er helt alene med den holdning.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Skøn film, urfremstillere taler ud! - af Geodoc - 18-11-2014, 03:40 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)