29-10-2014, 04:36 PM
Stenstrup Skrev:Uh ha uh ha. Spændende projekt.
Jeg ville dog nok først have skaffet et godt værk, og så bygge kassen op efter det og få glas og knapper.
Din hjælpenende hånd af en urmager kan nok hjælpe med de præcise dimissioner af urværket du skal bruge.
Hvad urværk du skal bruge er nærmest et hvilket som helst mærke fra Schweitz godt.
Jeg glemmer ikke dengang en amerikans gut havde værket og kassedelene og glasset til Rolex Explorer 1016. Dette var for 15 år siden.
Han manglede skive og viser og heldigvis fik jeg disse dele helt nye ved en god Rolexforhandler.
Hans ur var nærmest fra værende værdiløst (ihvertfald til praktisk brug), og til at være temmelig mange penge værd.
Det var startskudet til sjove tider, da jeg skaffede flere skiver og visere til en del amerikanere, men så 5 år senere blev Rolex meget strenge og så var det slutDen sjovedte skive var en helt ny skive til et Milgauss 1019.
Selve ur-kassen er på plads, og knapper sidder der på. Jeg har et tilhørende glas i safir.
Jeg skal bare have fundet et automatisk værk som jeg kan putte i. Producenten har givet grønt lys, og siger at et automatisk værk vil passe deri. Ellers glæder jeg mig til at komme i gang med at lave skiven. Kunne virkelig godt tænke mig at lave noget 3D agtigt, så det ikke bliver den normale "sort skive med tal på". Men alt med måde selvfølgeligt:)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)