09-10-2014, 03:32 PM
longbear Skrev:Jeg forstår ikke helt fascinationen af denne seiko - det er jo bare en dykkerfætter, utvivlsomt i über kvalitet men designet er IMHO lidt kedeligt, noget man har set før, og måske lidt for meget tool til en suit.Sorry but that Eterna does not even come close to a Seiko Prospex diver . Eterna is not the brand it used to be , they make cheap design watches for the most today . If you Google the Marinemaster 300 you will understand why it is considered world wide as one of the best dive watches ever regardless of price . It is often compaired with divers costing 4-5 times the price . Jacques Cousteau was an industry in endorsing dive watches . He was in no way a top proffesional industry diver . The man wore a bloody different watch on nearly every dive , because he got paid to do so . He was a TV diver , who did a bit of research on the side . Rolex Comex - IWC German frogman now that is proff .
Hvis bademesteren skal _have_ en diver kunne man også kigge på Eterna Super Kontiki "1973 tribute", dér er sku lidt mere kant over designet OG mulighed for at sende et "jeg er en feinsmækker" signal, som jeg blank indrømmer betyder noget for mig.
Seikoen er håndbajere og baske drenge i koldt vand nord for Lars tyndskids marker. Eterna er lean-back dykning sammen med Jacques Cousteau lige uden for Nice, efterfulgt af en Campari-Soda og nogle dyre damer på tag terrassen.
Jeg vælger sku Eterna'en ud fra de forudsætninger.
[attachment=0]<!-- ia0 -->ImageUploadedByTapatalk1412797028.455737.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
And that is why he used a Eterna and not a real dive watch
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)