Et herligt lille samlerur
Jeg var så heldig at jeg fik lov at købe et herligt Vintage Omega samlerur af en af de Vintage intereserede Omegasamlere herinde.

Thomas (tdn) ville hellere have nye allufælge til sin bil - og så fik jeg lov at købe denne:

İmage

Thomas viste godt at det præcis er den slags ure jeg ikke kan stå for... men hvorfor nu det. Er det ikke et ganske almindeligt Omega fra anden halvdel af 60'erne. Dem er der jo mange af - ikke?

Og jo der er mange Vintage Omegaer fra den tid, med dette er i særklasse fordi der ikke er en af de gængse serier. Det er ikke et Seamaster. Det er heller ikke et Genève. Og heller ikke et Seamaster de Ville. Nej, det er et "Seamaster Genève".

Hvorfor Omega pludselig i slut 60'erne lavede Seamaster Genève vides vist ikke. Seamaster havde med stor succes været fødselshjælper for De Ville serien. Overført noget at det gode image seamaster til den lidt mere dressie serie Seamaster De Ville, som fra ca 1968 blev en selvstændig serie som herefter kun hedder De Ville.

Genève har rødder tilbage i 50'erne, hvor Genève serien med itallic Genève blev lancheret for at vise drengene i "Swiss urenes Mekka" Geneve at Omega, som jo ligger i Biel, sandelig kunne lave fuld "Geneve standard" ure.

Serien døde dog lidt ud og fra begyndelsen af 60'erne og til 67 blev det ikke produceret mange Omega Geneve ure. Så blev serien relancheret. Med samme navn men nu med en ny designlinje - mere enkel og straight - lige index og Genève stående som vi kender det fra 98% af alle Omega Genève urene. Serien blev denne gang meget succesrig og der er afgjort den serie der blev fremstillet flest Omegaer i i årene 68-69.

Men altså der blev lavet få ure som ikke kun hedder Genève men altså Seamaster Genève. Det er sådan en karl jeg nu fik fat i i gulddouble. Jeg har en i stål i forvejen, så den passer jo fint ind. Og så med original rem, fint originalt spænde fra tiden og i den fine lille uprætentiøse æske som rigtig mange Omegaer blev leveret i på den tid.

İmage

İmage

Jeg kalder det et "lille samlerur" fordi det jo ikke er noget alle Omega samlere må eje (som Ranchero og Railmaster) men som altså alligevel har sin berettigelse i min samling.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Et herligt lille samlerur - af baun - 28-02-2013, 04:51 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af TDN - 28-02-2013, 05:12 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af baun - 28-02-2013, 05:37 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af Miwes - 28-02-2013, 06:03 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af gmt-geek - 28-02-2013, 06:41 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af KimT - 28-02-2013, 06:47 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af khbk - 28-02-2013, 06:53 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af Amehlbye - 28-02-2013, 08:45 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af HG - 28-02-2013, 09:06 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af baun - 28-02-2013, 10:04 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af Palleurup - 28-02-2013, 10:23 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af baun - 28-02-2013, 11:07 PM
Re: Et herligt lille samlerur - af TimeToWatch.dk - 01-03-2013, 12:23 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)