08-09-2014, 07:57 AM
Citat:Det har jeg store tvivl paa. Jeg hoerer dog ind imellem fra folk som faar et ur serviceret till omkring 100 - 120 Euro - jeg hved dog ikke hvor.
Det er det nu, ligesom med alt håndværk og service. Fra ure til biler. Bruger du en serviceyder i DK, ved du at det koster 20 til 40% mere end i Sverige, Tyskland eller UK. Vild opskruet lønniveau og verdens højeste (?) moms gør det - og truer vores økonomi i fremtiden. I dag har vi stadigvæk de ældre onkler og tanter som med glæde betaler overpriser; "man får jo sådant fin og venlig service hos ham Børge og så er han så flink og tilbyder en kop kaffe når man venter". Den næste generation bruger nettet og kan finde ud af at sende et ur til service i Tyskland eller Sverige eller køre bilen til Malmø eller Flensborg.
Hvad angår en service til € 100 - 120, kan man sagtens gøre det og under, oveni hatten - både i DE og DK.
Som regel er det uden kvittering, lavet på urmagerens hjemmeværksted. Det gør kvaliteten af arbejdet ikke dårligere (nødvendigvis).
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)