Tillykke med dagen til Hannover
Geodoc Skrev:vejen bliver det mest skændige stykke infrastruktur i kongeriget.

Jeg er ofte på linie, nej - lad mig undlade at bruge det underlige newspeak ord. Jeg er ofte enig med Torben, men det gælder altså ikke i dette tilfælde. Efter min mening er det - eller for at være korrekt: de - mest skændige stykker infrastruktur, vi har i kongeriget, de tunneller man har lavet for at sikre, at bygder med en håndfuld indbyggere eller så på Færøerne har forbindelse til fastlandet (som deroppe enten er øen Streymoy med Tórshavn eller Vágar med lufthavnen) i 363 dage om året i stedet for kun 343 dage om året, hvor de ellers de sidste 20 dage hidtil var afskåret på grund af sne, regn eller blæst.

Jeg har iøvrigt en gang begået den store brøler at lade google maps vise mig vejen fra Lillebæltsbroen til Salling. Det bragte mig nemlig ud på en række stumper af den omtalte motorvej. I parentes bemærket kalder google maps den iøvrigt for "Herningmotorvejen". Men på hjemturen tilbage mod den nyligt udnævnte udkantsø midt i Danmark og djævleøen fulgte jeg de lokale salingboers råd og kørte ad den gamle hovedvej 13. Den har godt nok en masse rundkørsler udsmykket med noget, nogen formentlig synes er kunst; men det var betydeligt hurtigere end motorvejen.

For lige at runde Koldau-sagen, som godt nok handlede om musik og ikke om tysk som sådan, så må jeg i disse dage, hvor jeg er i Frankfurt, endnu en gang sande, at det er en stor hjælp at kunne tale det lokale sprog, selv i en branche som IT-branchen. Men de unge vil vist hellere lære kinesisk end tysk, og når det er tilfældet, kan man måske forstå, at vi ikke kan holde på en tysk musikforsker, der endda havde gjort sig den umage, det er, at lære vores håbløse sprog.

Gute Nacht aus Franfurt wo es bewölkt, mit einem Bischen Regen und nur 16° ist.

/Bjørn.
Svar

Beskeder i denne tråd
Tillykke med dagen til Hannover - af Geodoc - 07-07-2014, 07:09 AM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af johnfyn - 07-07-2014, 08:05 AM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af pbr - 07-07-2014, 08:06 AM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af TioMalo - 07-07-2014, 11:59 AM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af willy - 07-07-2014, 06:08 PM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af Geodoc - 09-07-2014, 07:01 PM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af TioMalo - 09-07-2014, 07:51 PM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af khbk - 09-07-2014, 09:34 PM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af bjorn_e58 - 09-07-2014, 11:20 PM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af Geodoc - 10-07-2014, 09:48 AM
Re: Tillykke med dagen til Hannover - af TioMalo - 10-07-2014, 12:06 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)