IWC Aquatimer ref. 3795
Hej Bjørn, Willy og Nicholas.

Mange tak til jer alle tre for jeres gode og informative indlæg, der alle på hver sin måde har overbevist mig om, at det nok ikke lige er IWC'en jeg skal købe. Misforstå mig ikke - jeg har været en smule i tvivl, hvorfor jeg postede mit indlæg her. Beslutningen om ikke at købe uret er min egen, men jeg er meget glad for jeres indlæg, der har hjulpet mig i min tvivl Icon_e_biggrin

Ad Bjørn
Et brugt ur er naturligvis en mulighed, men jeg må erkende, at det ikke tiltaler mig at købe et brugt ur - i hvert fald ikke i denne omgang.

Grunden til jeg har kigget på et par limiterede ure er, at jeg gerne vil have noget unikt - som du selv skriver. Med al respekt for Rolex, så synes jeg, at jeg møder ALT for mange mennesker nu til dags, der går rundt med et Rolex. Jeg siger ikke, at Rolex er blevet allemands eje, men der er ikke længere noget unikt over at bære et (mere ordinært Rolex) - i hvert fald ikke hvis du spørger mig. Jeg kan godt lide, at et ur fortæller en historie samtidig med at det er unikt. Hvis vi alle går rundt med det samme ur, der fortæller den samme historie - eller slet ingen, så er der ikke noget unikt over det.

Mht. at et ur har samlerværdi, så er det ikke noget jeg er specielt opmærksom på. Mit GMT Master II har som nævnt siddet på min arm siden jeg købte det hos Klarlund og jeg har udsat det for meget. Det kommer med til stranden, i poolen, når jeg skal på ture med børnene, flytte for vennerne osv. osv. Det jeg går op i er til gengæld, om den pris uret koster står mål med det jeg får - og her er Willy jo meget klar i spyttet - heldigvis Icon_e_biggrin

Ad Willy
Du skal have mange tak for din ærlighed, og jeg vil ikke lægge skjul på, at dine ord vægter tungt i min beslutning - men på den gode måde. Så mange tak fordi du gjorde mig en hel del klogere på IWC Icon_e_biggrin

Ad Nicholas
Du har nogle gode pointer omkring størrelse og stil, og disse har jeg også selv haft i tankerne. Du fik mig til at genoverveje disse faktorer, så også en tak til dig Icon_e_biggrin

Nu vil jeg se hvor min søgen bringer mig hen - det kunne meget vel være Omega Speedmasteren:

[url]"http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/moonwatch/presentation/speedmaster-apollo11">http://www.omegawatches.com/collection/ ... r-apollo11[/url]
Svar

Beskeder i denne tråd
IWC Aquatimer ref. 3795 - af Omniboy - 07-07-2014, 07:18 AM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af bjorn_e58 - 07-07-2014, 09:27 AM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af Omniboy - 07-07-2014, 09:34 AM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af bjorn_e58 - 07-07-2014, 11:25 AM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af willy - 07-07-2014, 05:17 PM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af Stenstrup - 07-07-2014, 10:24 PM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af Omniboy - 08-07-2014, 08:31 AM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af MadsM - 08-07-2014, 09:28 AM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af Kristofferj - 08-07-2014, 09:52 AM
Re: IWC Aquatimer ref. 3795 - af willy - 08-07-2014, 02:04 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)