26-02-2013, 04:11 PM
Black Seal Skrev:Når jeg er ude at cykle med gutterne, så siger jeg jo heller ikke:
"Nå du kommer lige der på din low end cykel".
Nej for pokker, lige så lidt som jeg ville kommente en nyindkøbt berlingo hos en bekendt, med et andet i stil med Av det var ærgerligt
Man skal ikke kommentere hinandens ting ned-ad-rakkende.
Derimod kan der være ting man ikke bruge så meget tid på, måske, nå herligt du har fået ny bil, og det kan så række. Det samme med ure. Jeg sidder ikke og kommentere bekendtes kvartsure eller bilka ure overhovedet - men havner jeg ved siden af en med en vintage kronograf eller et eller andet spændende ur, så kommentere jeg jo det.
Jeg synes slet ikke det kan sammenligned med at putte tingene i kasser. Det er noget vi gør herinde hvor vi taler ure - japsere - tundåser - low- medium -high og hvad ved jeg. For at ha lidt forståelse på visse forskelle i finish OG priser. Jeg ville aldrig kommentere et ur du havde købt med - nå da lidt low-end i kassen hvis jeg mødte dig.
Hvis derimod en fortæller os alle, at det er specielt, at det er samlet i høj grad i hånden og at der er 17 fine juveler inde i det- eller hvad det kunne være- så kan det godt tænkes, at kommentaren vil være, at sådan er det for masser af ure (og måske i segment low-end) for at vise, at det ikke i sig selv har løftet uret op til et voldsomt fint håndsamlet produkt. Jeg erkender det kan ende ufølsomt, så jeg er selv forsigtig og har vist bare kommenteret med, at selv ETA 2824 har mange ting sat i for hånd, det er for dyrt med robotter til visse ting - som led i selve diskussionen. Jeg ser IKKE op til folk ud fra deres ur - og heller ikke ned på dem af samme grund
Jeg synes Oris basalt set er et glimrende ur
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)