Swatch and Richemont lack of service
bjorn_e58 Skrev:Lad mig lige fortælle mine to meget forskellige Rolex historier om dette emne.

Jeg købte min daværnede SD som ny fra en AD medens jeg boede i Californien, og højst en eller to dage efter jeg kom hjem med den var noget galt. Jeg kan faktisk ikke huske hvad, men det var muligvis at datoen ikke kunne stilles, den kunne ikke trækkes op eller noget helt andet ret vigtigt. Jeg gik selvfølgelig tilbage, hvor svaret så var: "Ja, den sender vi til Rolex USA, og så får du den igen om 6-8 uger!" NOT! var min reaktion, og jeg voksede ganske sikkert fra min ellers ganske pæne højde af 6'4", som de siger derovre, og gjorde tydeligt opmærksom på min utilfredshed. Og det var faktisk kun fordi AD'en havde en afdeling i en mall i en nærliggende by, som de kunne bytte med, at jeg fik et brugbart ur efter et par dage.

Næste historie er om min grønne Sub, som jeg købte næsten-ikke-brugt her i Danmark fra Micki (dreamwatch); den var oprindelig fra en AD et sted i EU, Spanien vist nok. Der var stadig Rolex garanti på den, og den vandt ca 18s i døgnet. Den gik jeg ind med hos Klarlund, som fixede den på en uges tid eller deromkring; det var bare at vente i den reparationskø, de nu engang havde.

Nu er Rolex ikke Richemont eller Swatch group, men historien fortæller, at meget store forskelle og meget urimelige reparationstider kan have meget forskellige årsager. Ved vi f.eks. hvordan service er for et Omega i Tyskland? Eller Blancpain i Hongkong?

Jeg skal absolut ikke forsvare nogen af disse, for både min Rolex USA oplevelse og det, som Willy refererer, er bare umådeligt ringe. Men min Klarlund historie fortæller også, at det godt kan lade sig gøre at gøre tingene på den rigtige måde.

Og lad mig lige komme med endnu et USA eksempel: Igen da jeg boede i USA havde jeg medragt et Nikon kamera, som var købt i Danmark. Jeg kvajede mig, og det fik det som i fagsprog hedder "Sand and saltwater damage". Det kom så via en lokal AD til Nikon USA, og jeg ville selvfølgelig betale, hvad det kostede. Jeg ville såmænd bare vide, om det kunne betale sig at reparere. Det helt latterlige ved den historie var, at da jeg ikke havde købt det i USA, ville Nikon USA intet gøre ved det, før de havde bevis på, at det ikke var en fake. Så jeg måtte først med møje og besvær få fat i min originale købs-kvittering (der lå hjemme i Danmark) og sende den til Nikon USA, får de så meget som ville kigge på mit kamera. Som jeg har sagt før i en anden tråd, så er USA et af de absolut mindst globaliserede lande, jeg kender.

/Bjørn.
We have to leave Rolex completly out of this Bjørn Icon_e_wink They have service centers all around the world . And except for
their ridiculous prices for older Rolex models , are a model for Swatch and Richemont to learn from . Rolex are in a class by themselves
in the luxury watch market .
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Beskeder i denne tråd
Swatch and Richemont lack of service - af willy - 12-06-2014, 08:11 PM
Re: Swatch and Richemont lack of service - af willy - 12-06-2014, 09:26 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)