10-06-2014, 10:34 AM
Per Nielsen Skrev:Det er altid en sjov diskussion om pris-design-mærke-nøjagtighed. Hvad er vigtigst ? køb et quartsur til et par hundrede kroner og det går mere nøjagtigt end et Rolex til 75.000, men kan du holde ud at se på det billige ur og er du tilfreds med begrænset holdbarhed og smide væk folosofien. Er du til viden om hvordan uret er fremstillet, er interesseret i vintageurets historie så er du aldrig i tvivl om beslutningen mellem quartz eller mekanisk.
Den pensionerede urmager
Hej Per
Man kan jo købe et Rolex Oyster Quartz, så får man vintageur og nøjagtighed og ur om ikke til resten af livet så godt derhen af thi,hi.
Jeg synes iøvrigt også Omegas quartzværker gør sig supergodt.
Jeg mødte forleden en gut på 70 år ca. For 27 år siden fik, af sin kone, han et Gucci 33 mm herreur med quartzværk. Det gik stadig, og det kostede vidste nok et sted mellem 2.500 og 3.500 kr. dengang. Til gengæld solgte jeg et Gucciquartz til min niece og quartzvlrker var i stykker på 1 uge. Hun fik nyt urværk i og nu har det gået 3 år, og med lidt helt går det 20 år til.
Men ellers giver jeg dig ret i at et mekaniks ur er nok nemmere at skaffe dele til når det kommer til selve urværket. De andre dele er nok hip som hap om det et quartzur eller et mekaniks.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)