Køb af ur på chrono24 - hvad kan jeg gøre
En del herinde vil være uenig med mig fordi en del mener at et rigtig ur skal være mekaniks, men hvis prisen betyder MEGET, så betyder servicepriserne nok også meget.

Servicepriser på det ur du kikker på er typisk 2.000 - 4.000 kr. afhængig af hvilken urmager du går til, og sådan et service skal du have hvert 5 - 9 år alt efter hvvor meget du går med uret, og hver gang stiger serviceprisen nok mellem 50 og 100 %.

Men men. Køber du er quartz er der næsten ingen service. Trykprøv det ved batterirskift ca hvert 3 år. Det vinder eller taber 1 - 3 sekunder på en måned men det automatiske ur som du kikker på ligger normalt inden for 5 sekunder i døgnet, og går kun 45 timer ved fuld optrukken.

Jeg havde quartzmoddelen i 1996 med stållynette/Krans. Den var lækker og er svær at få fat i i dag hvis den skal være 41 mm i diameter. Den blå krans er også lækker. Helt bestemt.

Personligt, nu du er lidt ligeglad med om det er quartz eller automatik, ville jeg gå efter quartz
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Køb af ur på chrono24 - hvad kan jeg gøre - af Stenstrup - 08-06-2014, 09:48 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)