Mangler input omkring køb af ældre sub.
Hej Peder,

Det er jo mig, der startede den tråd, som du linker til - så jeg kan helt klart sætte mig ind i hvorfor du er ved at varme dig selv op til et ældre Rolex med mat skive Icon_smil

Det er jo smag og behag - men for mit vedkommende, er der en helt særlig fornemmelse ved at gå med et sådant ældre Rolex. Ikke for at forklejne de nye modeller (særligt den nye Sea Dweller 4000 er utroligt lækker), men jeg hæftede mig ved særligt ét udsagn som et andet medlem en gang kom med (tror det var Mads Gjødesen): Alle og enhver med pengepungen til det, kan gå ind i en Rolex AD og pege på et spritnyt Sub på hylden og få det med hjem - hvis du har et vintage Sub med mat skive og tritium på armen, så signalerer det ikke "kun", at du har pengepungen i orden, men også at du rent faktisk har interesse i ure !

Normalt skal du ikke være nervøs for at bruge vintage Rolex sportsmodeller som hverdagsur - de er bygget til at kunne holde til at blive brugt. Dog kan de være en smule dyrere at få serviceret, idet de ældste værker af dem måske er dyrere i reservedele. Men undgår man Klarlund og f.eks. lader uret servicere ved en god Rolex AD i provinsen som f.eks. M.C.Mortensen i Herning, så er det såmænd ikke dyrere end andre ure.

Men specielt en "neo-vintage" Sub 16800, som jeg f.eks. har, giver dig et par fordele, som et "ægte" vintage Rolex ikke har - nemlig et nyere værk og safirglas. Om man ser safirglas som en fordel er smag og behag, idet plexi klart er flottere, men til gengæld ridses meget nemt. Dog er plexi ikke dyrt at skifte + det kan let poleres.

Men jeg bruger både mit Sub 16800 og mit GMT Master 1675 som hverdagsure uden problemer - de er desuden begge trykprøvede og bestod med glans.

Det Sub 16800 du linker til ser fint ud og prisen er der ikke noget at sige til - desuden er MyWatch (Bjarne Vork) en "good guy", som du trygt kan handle hos. Der er dog i øjeblikket en del 16800 til salg rundt omkring, så du kan jo se dig lidt om - tror dog ikke, at du finder dem billigere, hvis det skal være med mat skive Icon_smil Det budget, du nævner passer ganske fint, til hvad du søger.

Lige (endnu) et billede, til at skærpe din appetit !! Held og lykke med projektet ! Icon_smil

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Mangler input omkring køb af ældre sub. - af pbr - 18-05-2014, 12:03 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)