GMT Master ref. 1675 - ur med sjæl !
bjorn_e58 Skrev:Men for lige trods alt at vende tilbage til Peter's oprindelige tråd: Bruger du reelt GMT-funktionen? Savner du ikke at den normale time-viser kan stilles uafhængigt at 24h viseren? I mine øjne er den oprindelige GMT netop ikke en GMT fordi man ikke kan lade en viser konstant vise GMT medens en anden viser nemt kan stilles til aktuel lokaltid.

/Bjørn.

Hej Bjørn,

Jeg synes bestemt også, at uret ser godt og elegant ud med det sorte indlæg - og særligt i din samling, hvor det jo er det eneste ur med sort Icon_smil Faktisk tror jeg næppe, at der kan findes en mere varieret samling af Rolex sportsmodeller end din og jeg er helt uenig i, at Rolex-ure ikke har sjæl ............ tværtimod !! Men det er jo en subjektiv betragtning som er på linie med "smag og behag" og som bekendt ikke kan diskuteres Icon_e_wink

Jeg rejser en del som følge af mit arbejde og bruger GMT mulighederne i mine ure ganske meget. Det er en af de mest praktisk anvendelige funktioner i et ur, næst efter datoen, efter min mening. Senest brugte jeg GMT funktionen om bord på HDMS Peter Willemoes, hvor skibet ved øvelsens start overgik til ZULU tid og hvor jeg så kunne have GMT funktionen til at vise Dansk tid.

GMT funktionen i GMT Master II og Explorer II, hvor du kan stille timeviseren uafhængigt er naturligvis mere praktisk, end den oprindelige GMT funktion på mit GMT Master (I), hvor man er henvist til at bruge lynetten. Men jeg synes faktisk, at det fungerede ganske udmærket og var ikke væsentligt mere upraktisk. Jeg kunne uden problemer have et nemt overblik mellem to tidszoner.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
GMT Master ref. 1675 - ur med sjæl ! - af pbr - 24-03-2014, 07:27 PM
Re: GMT Master ref. 1675 - ur med sjæl ! - af pbr - 24-04-2014, 06:38 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)