Hvilken kronograf var den første automat
Camaro Skrev:Tror du og jeg fortolker artiklen og i det hele taget materialet om historien ganske forskelligt. Men det er også svært at skifte virkelighedsopfattelse når man har haft den i mange år. Bare spørg dem der troede solen gik rundt om jorden.... Icon_e_biggrin1
av den sviger da lidt - men fortæl mig lige konkret - gerne med links der viser det

Præsenterede Zenith deres ElPrimero med to eller tre fungerende prototyper 10/1-1969 - ja eller nej?
Havde chronomatic gruppen en præsentation af deres kronograf samtidigt eller tidligere? Hvis ikke, så må Zenith vel ha præsenteret den først. En lille presentation og givet helt bevidst for at være først ElPrimero og sikkert med få prototyper, men dog med fungerende prototyper og ved en præsenation,

Solgte Heuer sin kronograf omkring Maj 1969 hvor det første registrerede butiks salg af Seiko´s (godt nok meget simplere) automat kronograf? Ellers må Seiko da være først på det område?

Endeligt er det ikke forkert, at Heuer var før på markedet end Zenith, og jeg hævder ikke andet, men vil godt tillægge at her taler vi også med små marginaler og deres kaliber 11 havde ganske mange problemer i de første udgaver, hvor Zenith var mere færdigbygget og ikke løb ind i værsentlige børnesygdomme.

Endeligt er det vel også en kendsgerning, at Zenith har vist sig at være et mere komplet og langtlevende produkt. En integreret automatkronograf modsat Chronomatics som byggede på et manuelt kronografværk, tilsat et modul fra D&D - en kolonehjulskronograf med indbygget løbende sekund, også lidt i modsætning til chronomatic gruppens - og tiden har jo bevist dets levedygtighed.

Jeg anerkender at Heuer gruppen var mindst lige så tidlige i planlægningen, men holde mig til de faste beviselige ting - præsentation af prototype for offentligheden Zenith , og salg fra butik - Seiko - Det kan jeg ikke se svarer til at tro solen kører rundt om jorden faktisk

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
neverending story - af Camaro - 24-02-2013, 05:46 PM
Re: neverending story - af hannover_dk - 24-02-2013, 06:06 PM
hvilken ret taler vi om? - af Camaro - 24-02-2013, 06:13 PM
Re: hvilken ret taler vi om? - af hannover_dk - 24-02-2013, 07:24 PM
wikipidea - af Camaro - 24-02-2013, 07:46 PM
Re: wikipidea - af hannover_dk - 24-02-2013, 07:47 PM
almindelige mennesker - af Camaro - 24-02-2013, 07:55 PM
Re: Hvilken kronograf var den første automat - af hannover_dk - 24-02-2013, 07:59 PM
Re: almindelige mennesker - af hannover_dk - 24-02-2013, 08:05 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)