Hvilken kronograf var den første automat
Camaro Skrev:jeg synes du er lidt for skråsikker (med al respekt). prøv at læse denne artikel:

[url]"http://www.onthedash.com/docs/Project99.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.onthedash.com/docs/Project99.html[/url]
En ud af masser af gode artikler absolut - jeg har læst en frygtelig masse af den slags, og jeg synes egentlig ikke den modsiger så vældig meget. Det den vel gør, er at lægge vægt på at Heuer havde flere prototyper tidligere - men den ændrer jo ikke ved, at Zenith var først til at presentere (også selv om Heuer ex valgte at ignorere det) deres automat og viste fungerende prototyper som dit link jo også anerkender den 10 Januar 1969 - det er en af de faste kendsgerninger

Det kan sagtens være korrekt at Zenith kun havde få prototyper og Heuer også kunne ha fremvist - og at Heuer måske havde flere prototyper i ærmet men Zenith var først med en beviseligt præsentation hvor fungerende værker blev fremvist.

Den anden sag, Seiko var først på markedet, synes jeg heller ikke dit link på nogen måde afviser. Jeg har søgt masser af steder og alt tyder på, at Seiko sendte ref 6139 på markedet i Japan ret kort efter Basel - = omkring maj/juni. At Seikos præsident siger tillykke til Heuer i April og ikke nævner sin egen, tror jeg ikke du skal lægge spor i, naturligvis må han ha vist, at de havde 6139 - men om den er en værdig konkurrent kan man tvivle på, som jeg også skriver. Den var med kun et subdial.
I efteråret var den world-wide lanceret, efter at ha været solgt en del måneder i Japan. Det første registrerede salg af ref 6139 sker iflg. flere kilder maj 1969 - ganske længe får de andre kom ud. Samlet vover jeg derfor at påstå, at Seiko var først med egentlig markeds-release.

Endeligt synes jeg dit link fint viser, at Heuer gruppen - Chronomatic gruppen - var først i planlægningen og med at være langt henne med antal af prototyper - som er det tredie punkt jeg vover at konkludere. Der kunne jeg nok føje lidt mere til om antal prototyper - det gør jeg både ud for Zenith og Heuer nu i en update af bloggen tak - men ellers synes jeg godt jeg tør konkludere som jeg gør
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
neverending story - af Camaro - 24-02-2013, 05:46 PM
Re: neverending story - af hannover_dk - 24-02-2013, 06:06 PM
hvilken ret taler vi om? - af Camaro - 24-02-2013, 06:13 PM
Re: hvilken ret taler vi om? - af hannover_dk - 24-02-2013, 07:24 PM
wikipidea - af Camaro - 24-02-2013, 07:46 PM
Re: wikipidea - af hannover_dk - 24-02-2013, 07:47 PM
almindelige mennesker - af Camaro - 24-02-2013, 07:55 PM
Re: almindelige mennesker - af hannover_dk - 24-02-2013, 08:05 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)