20-03-2014, 01:30 PM
ThomasPedersen8223 Skrev:Tak for svar!
Og ja det er her fra DK, min farfar fik det i konfirmationsgave, det har mit efternavn graveret på bagsiden samt min farfars gamle adresse, jeg er rigtig glad for uret, har altid været stor fane af vintage ure med gammelt håndværk..
Jeg det sidste stykke tid ledt meget efter et fedt vintage ur, på lauritz og chrono24, så var glad for at få et uden den store betaling
Jeg skal nok ligge billeder ind af det når jeg får der tilbage fra service, armbåndet til uret var nemlig i stykker så der skulle nyt armbånd og så trængte det til en rensning inde i mekanikken
Ps. ved du hvordan man åbner bagklappen på sådan et ur?
Er det skrue bagkasse så skal man bruge et specielt værktøj (alle urmagere har det og de fleste ursamlere ditto
Er det derimod tryk bagkasse, som jeg hælder mest til, så kan man bruge et lommekniv med forholdsvis tynd og kraftig blad til at åbne bagkassen. Som regel er der en hak som burde være placeret ved kl. 9 på bagkassen, hvor man kan føre bladet ind og forsigtigt presse mod kassen for at åbne det. Det bedste vil være, at du beder urmageren om, at få det åbnet når du afhenter uret så du kan tage par billeder med din smartphone. bed ham også om, at skrive evt. numre, som er skrevet på værket, skulle der være nogen og evt. værkets navn hvis han kender det. Det er altid interessant

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)